FIAT 500 hybrid trafi do produkcji wcześniej niż oczekiwano
Nowa wersja FIAT 500 zachowując swój charakter, doczeka się znaczących udoskonaleń i kosmetycznych zmian w estetyce. Włosi, przechodząc ze swoim kultowym modelem do pojazdów nowej generacji, dadzą mu wszystko. Po 18 latach na rynku będzie mógł nadal cieszyć się popularnością.
Nowa wersja hybrydowa wykorzysta platformę elektrycznego modelu 500e i zachowa estetykę charakterystyczną dla tego modelu. W nowej odsłonie Fiat 500 hybrid stanowi „wyjątkową propozycję dla tych, którzy stawiają na wydajność, nie rezygnując jednocześnie z konwencjonalnego stylu jazdy”. Nie jest tajemnicą, że Włosi położą szczególny nacisk na to, by hybrydowy Fiat 500 był najlepszym ambasadorem marki. W sam raz na ograniczony budżet.
W nadchodzącym modelu przeprojektowano jedynie osłonę chłodnicy, by umożliwić przepływ powietrza do nowego silnika spalinowego. Jeśli chodzi o wnętrze, to poprawi się ergonomia, zaprojektowano na nowo skrzynię biegów i wyposażono model w większe schowki. W efekcie mocno nawiązuje on do klasycznego modelu. Niespodzianką jest fakt, że hybrydowy Fiat 500 trafi do produkcji jeszcze w tym roku. Ponadto szykują się potencjalne zmiany, jeśli chodzi o jednostkę pod maską.

Włosi nie potwierdzają, ale mówi się o nowym silniku dla modelu 500 hybrid
Jeśli wierzyć plotkom, to hybrydowy Fiat 500 wykorzysta sprawdzoną jednostkę mechaniczną. To 3-cylindrowy silnik Firefly mild-hybrid o pojemności 1000 cm3. Zamontowano go w siostrzanym modelu Panda. Na oficjalne potwierdzenie bądź zaprzeczenie plotkom przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać.
Strategia polegająca na wykorzystaniu platformy słabo sprzedającego się 500e znajduje uzasadnienie w decyzji o zwiększeniu produkcji samochodów w fabryce Mirafiori. Słuszna, jeśli weźmiemy pod uwagę niskiego popyt na elektryczny wariant kultowego modelu oraz wstrzymanie produkcji starego benzynowego modelu 500. To nastąpiło ze względu na niezgodność z nowymi przepisami UE (cyberbezpieczeństwo). W komunikacie prasowym, dyrektor generalny FIAT Olivier François powiedział:
„Dzięki 500 Hybrid wzmacniamy produkcję w Mirafiori, aby zapewnić wydajność zakładu i sprostać popytowi. Nasze korzenie są we Włoszech i nie jest przypadkiem, że dwa najbardziej kultowe FIAT-y są produkowane tutaj: Panda w Pomigliano i 500 w Mirafiori”.
Pierwsze egzemplarze przedseryjne, które pojawiły się na zdjęciach, stanowią namacalny dowód, że FIAT jest na dobrej drodze do rozpoczęcia produkcji w listopadzie. Szacuje się, że przy pełnej wydajności produkcja modelu 500 hybrid wyniesie ponad 100 tysięcy samochodów hybrydowych rocznie. Nowy wariant hybrydowy pozwoli większej liczbie kierowców na zakup FIAT 500 w bardziej przystępnej cenie w porównaniu do jego elektrycznego odpowiednika.


