Exlantix ma ambicje dorównać BMW, Mercedesowi i Audi
Exeed (Exlantix w Europie) pochwalił się w Japonii swoim planami na przyszłość. Strategia firmy podbicia zagranicznych rynków obejmuje dwie główne serie produktów: ES i ET. Ich pojawienie się w Chinach zapoczątkuję erę Exeed 3.0, czyli „strategii uzyskania pozycji globalnego lidera innowacji w sektorze luksusowej mobilności, łączącej najwyższe osiągi z inteligencją nowej ery”.
Każdy z nowo powstałych modeli będzie napędzać ewolucję marki w trzech wymiarach: podstawowej wydajności, doświadczenia luksusu i ekspresji emocjonalnej. Chiński producent należący do doskonale nam znanego koncernu Chery Automobile właściciela Jaecoo i Omoda zamierza dorównać niemieckiej Wielkiej Trójce (BMW, Mercedes-Benz i Audi).
Nowo rozpoczęty projekt tworzy zupełnie nowy, luksusowy system projektowania marki Exeed w trzech wymiarach: luksusu, technologii i najwyższego wyrafinowania. Cztery pojazdy, które powstały ramach nowej strategii to ES8, ES7 GT oraz ET8 i ET9. Pierwsze dwa pochodzą z serii ES zorientowanej na osiągi, wydajność i przyjemność z jazdy. Dwa SUV-y z nowej serii ET kładą nacisk na luksus i komfort.
Technologia według Exlantix (chin. Exeed) to coś więcej niż tylko specyfikacje. To sposób myślenia, rozwiązania logiczne i ostateczna odpowiedź na erę inteligentnej mobilności. Dzięki swoim osiągnięciom technologicznym marka na nowo zdefiniuje możliwości luksusu.

Czym dysponują pierwsi reprezentanci nowej serii modeli ES Exlantix?
Nowe sportowe GT i shooting brake plus dwa spektakularne SUV-y to pierwsi reprezentanci nowej koncepcji Exlantix na podbicie zagranicznych rynków.
Nowość w postaci modelu Exeed ES7 GT reklamowana jest jako „wydajne GT, które zapewnia ekscytującą dynamikę jazdy”. Pojazd z zamkniętą konstrukcją z przodu ma przelotowe światła do jazdy dziennej LED. Reflektory po obu stronach mają wąską konstrukcję i są zintegrowane z przelotowymi światłami. Przedni zderzak ma pionowe wloty powietrza po obu stronach i półokrągłe reflektory LED. Centralna część zderzaka ma złożony projekt otworów wentylacyjnych odprowadzających ciepło. To wszystko daje ES7 GT stylowy i dynamiczny wygląd. To wrażenie łączy z mistrzowsko dostrojonym sportowym zawieszeniem i osiągami (od 0 do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy). Dodatkowo może się pochwalić trybem Track uruchamianym jednym przyciskiem i łącznym zasięgiem ponad 1700 kilometrów. ES7 GT obsługuje szybkie ładowanie na poziomie megawatów. W rezultacie zwiększa zasięg o 450 kilometrów po zaledwie 5 minutach ładowania.
Model Exlantix ES8, pozycjonowany jest jako „międzygwiezdny shooting brake typu ONE-BOX”. Samochód o bardzo agresywnej stylistyce nawiązuje do modelu Chery Hunter. Nieco futurystycznego wyglądu dodaje wąski przedni grill w połączeniu z ukrytymi reflektorami po obu stronach. Samochód ma ukryty lidar i wyprofilowaną po bokach maskę, co sprawia, że pojazd przyciągaja wzrok. Współczynnik oporu powietrza przestronnego Exlantix ES8 wynosi zaledwie 0,22 cd. Według dostępnych informacji wnętrze pojazdu skrywa ekran informacyjny zamieszczony na przedniej szybie oraz 15,6-calowy ekran sterowania centralnego. Ponadto pojazd wykorzystuje procesor Snapdragon 8295, system operacyjny HarmonyOS i obsługuje sterowanie głosowe AI.
Jeśli chodzi o wyposażenie Exlantix ES8, to oferuje układ czterech kół skrętnych, 23 głośniki, ukryte oświetlenie ambientowe, podwójną szybką ładowarkę bezprzewodową i sportową kierownicę. Pod względem osiągów ES8 nie ustępuje ES7 GT. Przyspiesza do prędkości 100 km/h w czasie poniżej 3 sekund. Jeśli chodzi o zasięg, to będzie pierwszy samochód Exlantix z akumulatorem SSB (solid-state battery), oferujący zasięg elektryczny przekraczający 1000 km.

Luksusowe SUV-y serii ET Exlantix imponują designem i funkcjonalnościami
Exlantix ET8 to futurystyczny, luksusowy SUV z sześciomiejscowym układem siedzeń (2+2+2). Charakteryzuje go kanciasta, solidna konstrukcja, pas świetlny ISD z przodu z motywem rozgwieżdżonego nieba oraz tylne światła X-SHAPE.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to model ET8 oferuje takie funkcjonalności jak mechaniczny masaż 4D, 31-głośnikowy system nagłośnienia premium, wykończenie wnętrza naturalnym drewnem oraz elektrycznie przesuwane drzwi.
Zupełnie nowy SUV Exlantix T9 to także model luksusowy o imponującym i wyrafinowanym designie. Wnętrze kabiny, która przewiezie 6 pasażerów w całości wykończono miękkimi w dotyku materiałami i wyposażono w szereg funkcji. Na przykład w funkcję generowania tlenu. Samochód ma także tylne koła skrętne i możliwość obrotu o 360 stopni. To w połączeniu z drzwiami typu gullwing i praktyczną dzieloną klapą bagażnika redefiniuje standardy dla flagowych SUV-ów.
Jeśli chodzi o układ napędowy, to nowe pojazdy Exlantix na rok 2026 otrzymają hybrydowy układ napędowy Kunpeng Tianqing. Będzie współpracował z silnikiem 2.0 TGDI o sprawności cieplnej 48% siódmej generacji oraz skrzynią biegów siódmej generacji.

Kiedy marka premium Chery wprowadzi na rynek rywali Porsche?
Ponad 1000 kilometrów na samym elektrycznym silniku, baterie SSB, szybkie ładowanie na poziomie megawatów, drzwi typu gullwing- to wyraźnie pokazuje, że Exeed (Exlantix) nie skupia się wyłącznie na dodawaniu nowych funkcji. Światowej klasy osiągi i luksus z licznymi najnowocześniejszymi technologiami to przyszłość rynku pojazdów nowej energii, która doczeka się prawdziwego mistrza.
Wiadomo, że co najmniej 3 z prezentowanych modeli trafią na rynek w ciągu najbliższych 10-20 miesięcy. W tym czasie producent przejdzie od „masowej produkcji” po „tworzenie wartości” celując bezpośrednio w globalny rynek luksusowych samochodów o wysokich osiągach.
Jako lider piramidy marek Chery Group, Exeed niestrudzenie pracuje nad ofertą sukcesu od siedmiu lat. W tym czasie zdobył ponad 70 globalnych wyróżnień za jakość oraz dodatkowo 54 globalne oceny bezpieczeństwa, sprzedając swoje produkty na ponad 30 głównych rynkach światowych. Chery zapowiedziało jasno, że jego marka Exlantix będzie sie koncentrowała na działaniach dążących do zbudowania luksusowej marki z niezależną duszą. Ponadto jak informowaliśmy, Exlantix ma ambicję zostać pierwszym chińskim zespołem producenckim, który weźmie udział w wyścigu Le Mans.
„Exeed Brand Night” w Pekinie to ważne przesłanie w stronę zagranicznych konkurentów: „Przestańcie mówić, że chińskie samochody nie są wystarczająco luksusowe. Era Exeed 3.0 już przytwierdziła luksus do swoich kół”. Kolejny globalny hit może więc wkrótce się pojawić w Twoim lokalnym salonie Exlantix.

źródło: Weibo, AutoSina