Elon Musk ujawnił moce produkcyjne Giga Berlin. Te liczby szokują

Elon Musk ujawnił moce produkcyjne Giga Berlin. Te liczby szokują

Elon Musk Giga Berlin

Podaj dalej

Prezes Tesli, Elon Musk przy okazji targów odbywających się w Gigafactory Berlin oznajmił, że produkcja może ruszyć w listopadzie. Pierwsze  dostawy do klientów nastąpią w grudniu.

Główna linia produkcyjna Giga Berlin produkuje jedno nadwozie co 45 sekund

Po fazie rozwoju, produkcja Tesli Model Y powinna wynieść ok. 5 tys. tygodniowo (ponad 20 tys. miesięcznie) do końca 2022 roku. Jak wiadomo ostateczny cel to produkcja aż 10 tys. egzemplarzy tygodniowo.

Nie wiadomo czy Elon Musk miał na myśli produkcję jednego modelu, czy również Tesli Model 3. Potencjał Giga Berlin na pewno jest ogromny, biorąc pod uwagę to, co Tesla osiągnęła w Szanghaju.

Przy okazji Targów w Gigafactory Berlin, Elon Musk ujawnił, że główna linia produkcyjna Modelu Y jest w stanie wyprodukować jedno nadwozie co 45 sekund.

Jak zobaczysz poniżej w Tesla Facts, oznacza to setki tysięcy samochodów rocznie. Do 700 tys. przy założeniu, że produkcja będzie trwać przez całą dobę i przez cały rok. Uwzględniając przerwy serwisowe powyżej 600 tysięcy.

Tesla giga Berlin Elon Musk szokuje liczbami 2
YouTube

Elon Musk szokuje liczbami, żaden producent nie ma szans

Prezes Tesli zakłada, że Tesla Giga Berlin w Grünheide pod Berlinem wyprodukuje, co najmniej ponad pół miliona samochodów elektrycznych rocznie.

Jedno nadwozie co 45 sekund oznacza bowiem:

  • 80 na godzinę
  • 1920 na dobę
  • 13 440 tygodniowo
  • 57 600 miesięcznie
  • blisko 700 000 rocznie

Gdyby Tesla produkowała i sprzedawała od 20 tys. do 40 tys. egzemplarzy modelu Y miesięcznie, to ma szansę być najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. Pytanie czy Model Y będzie wystarczający dobry i niedrogi?

Na razie nie wiadomo, czy pierwsza partia wyprodukowanego w Niemczech Modelu Y dostanie cylindryczne ogniwa typu 2170, czy cylindryczne ogniwa typu 4680 i baterię strukturalną.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News