Elon Musk: Tesla Model S Plaid ustanawia rekord Nürburgring. Wynik miażdży rywali

Elon Musk: Tesla Model S Plaid ustanawia rekord Nürburgring. Wynik miażdży rywali

Elon Musk i Tesla rekord na Nurburgring

Podaj dalej

Elon Musk i Tesla po raz pierwszy zaczęli testować Model S Plaid na słynnym Nurburgring dwa lata temu. Teraz stało się to, na co wszyscy fani najszybszego elektryka czekali. Tesla pobiła rekord toru należący do rywala Porsche Taycan Turbo.

Elon Musk ujawnia, kto jest elektrycznym królem na Nurburgring

CEO Tesli Elon Musk, w najnowszym tweecie ujawnił, że produkcyjna wersja Tesli Model S Plaid jest królem Nurburgring. Samochód  uzyskał na torze świetny wynik.

Tesla Model S Plaid po raz pierwszy trafiła na testy na słynnym niemieckim torze dwa lata temu. Teraz świętuje efekty ciężkiej pracy sztabu inżynierów. Zdjęcie, które udostępnił na swoim Twitterze Elon Musk, pokazuje czasy okrążeń : 7:30.909 i 7:35.579.

Prawdopodobnie okrążenie z czasem 7:30.909 zostało ustawione na nitce toru o długości 20,6 km. Wynik okrążenia z czasem 7:35.579 prawdopodobnie ustawiono na dłuższym torze o długości 20,832 km, który jest częściej używany od 2019 roku. Zwykle czasy okrążeń na dłuższym odcinku toru są dłuższe o 4-6 sekund.

Porsche Taycan Turbo traci koronę

Czas 7:30.909 na krótszym torze Nürburgring bije rekord EV niemieckiego sedana od Porsche.  Taycan Turbo, pokonał okrążenie od długości 20,6 km w czasie 7:42,3. Wszyscy wiemy, co się teraz stanie. Porsche nie pozostaje nic innego jak wrócić na tor i walczyć o odzyskanie korony. Ma w zanadrzu Porsche Taycan Turbo S.

Na tę chwilę istnieje garstka sedanów ICE, które okrążyły Zielone Piekło szybciej niż Tesla Model S Plaid. Na przykład Mercedes-AMG GT 63 S z czasem 7:23.009 na trasie 20,6 km i Jaguar XE SV Project 8, który przejechał tor w krótszej konfiguracji z czasem 7:18.361. Porsche Panamera Turbo okrążyło pętlę o długości 20,8 km z czasem 7:29,81. Niemiecki elektryk ustanowił swój rekord w zeszłym roku.

Dwa najszybsze samochody elektryczne, jakie kiedykolwiek okrążyły tor, to Volkswagen ID.R z czasem 6:05,336 (20,8 km) oraz NIO EP9 z czasem 6:45,90 (20,8 km).

Jak oznajmił Elon Musk, testowana Tesla Model S Plaid użyta do bicia rekordu to całkowicie produkcyjny model z fabryki. Na oszałamiający wynik Tesli złożyły się „powierzchnie aero, hamulce węglowe i opony torowe”. Zobacz jak Tesla w rekordowym tempie zdobywa Nürburgring.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News