NHTSA wycofuje z rynku blisko 52 000 egzemplarzu ID.4
Amerykański organ ds. bezpieczeństwa samochodowego NHTSA poinformował w poniedziałek, że wszczyna postępowanie wyjaśniające w sprawie wycofania z rynku około 51 500 pojazdów elektrycznego SUV-a ID.4 marki Volkswagen America.
Akcja serwisowa ma związek ze skargami właścicieli, którzy informowali, że ID.4 produkowany w latach 2021-2023 ma problem z drzwiami. Konkretnie klienci zgłaszali fakt, że sporadycznie otwierają się podczas jazdy samochodem. Wobec tego, że nie można znaleźć źródła tego problemu, NHTSA zdecydowało się wszcząć postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.
Nie ma wątpliwości, że taka sytuacja ma wpływ na bezpieczeństwo i chociaż nie odnotowano żadnych ofiar ani obrażeń, to wymaga się od producenta wyeliminowania tego problemu.
Jak informuje Reuters, pojazdy, których to dotyczy, były również objęte wcześniejszą akcją wycofania producenta samochodów w celu usunięcia wycieku wody z drzwi. W związku z tym nowe postępowanie NHTSA obejmie zbadanie starszych wycofań Volkswagena w celu oceny skuteczności zastosowanych środków zaradczych.
To nie pierwszy przypadek wycofania do serwisów elektrycznego SUV-a Volkswagena
W listopadzie ubiegłego roku wycofano do serwisów prawie 24 000 egzemplarzy elektrycznego SUV-a ID.4 w USA. Volkswagen zgłosił wówczas, że obejmuje akcją naprawczą niektóre egzemplarze ID.4 z lat 2023-2024. To dlatego, że producent zauważył problem braku ognioodporności wewnętrznej osłony przeciwsłonecznej ID.4. po niepowodzeniu testu wewnętrznego w maju.
Skontaktował się wówczas z dostawcą w celu wyjaśnienia. W listopadzie chcąc zapobiec potencjalnym problemom, Volkswagen podjął decyzję o wycofaniu produktu. Wewnętrzna osłona przeciwsłoneczna nad szklanym dachem nie może być niewystarczająco ognioodporna.
W rezultacie producent bezpłatnie nakłada na osłonę przeciwsłoneczną środek zmniejszający palność. Właściciele ID.4 wyprodukowanych od sierpnia 2023 roku nie mają już tego zmartwienia. Producent rozwiązał problem na linii produkcyjnej.
Jakie działania podejmie wobec otwierających się drzwi na razie nie wiadomo. Na informacje w tej sprawie przyjedzie nam jeszcze chwilę poczekać. Nie ma jednak wątpliwości, że akcje serwisowe nie są zarezerwowane jedynie dla modeli Volkswagena. Takie mają na swoim koncie także marki z większym doświadczeniem w produkcji samochodów elektrycznych i z dużą renomą. Najważniejsze w takich procesach jest zawsze rozwiązanie problemu, który może mieć wpływ na bezpieczeństwo pasażerów i innych użytkowników ruchu.