Sześć i pół miesiąca bez wyścigów Formuły E, obaj kierowcy wykorzystali na przygotowania i testy. Rene Rast zaś dokończył w tym czasie kolejny sezon DTM i po raz kolejny obronił tytuł mistrza. Obaj kierowcy podzielili się refleksjami przed startem Formuły E.
Za czym najbardziej tęsknią kierowcy wyścigowi Audi Sport?
Obaj reprezentanci marki z czterema pierścieniami zgodnie potwierdzili, że życie kierowcy wyścigowego bez adrenaliny, rywalizacji i wchodzenia na podium jest niepełne. Za czym tęsknią najbardziej?
Lucas di Grassi: „Ciśnienie, adrenalina i poczucie bycia na granicy z moim samochodem wyścigowym…” „I uczucie wchodzenia na podium po udanym wyścigu, najlepiej oczywiście przed morzem kibiców, co mam nadzieję wkrótce ponownie nastąpi”.
René Rast: „To uczucie mrowienia na minutę przed startem. To uczucie, że wiesz, że od teraz jesteś całkowicie sam i bitwa się rozpoczyna. Następnie 45 minut mija jak dziesięć sekund. Nie czujesz tego podczas testów ani żadnego dnia w symulatorze ”.
Dwa nocne wyścigi w Diriyah to początek pierwszego sezonu oficjalnych mistrzostw świata.
Udział w mistrzowstwach świata to dla obu kierowców szansa na zdobycie tutułu. Co taka perspektywa oznacza dla każdego z nich?
René Rast: „Mistrzostwa świata, same te słowa są wyjątkowe i wyzwalają dreszczyk u każdego kierowcy wyścigowego. Przynajmniej ja zawsze o tym marzyłem i teraz jestem naprawdę dumny z faktu, że mam swój udział w mistrzostwach świata”.
Lucas di Grassi: „Ten tytuł nadaje Formule E jeszcze większe znaczenie na całym świecie. Dla nas, kierowców i zespołów, presja jest tak duża, jak przed rozpoczęciem każdego sezonu. Ekscytujące pytanie brzmi: czy w Diriyah będzie tak blisko, jak podczas testów w Walencji? Co więcej, dzięki dwóm wyścigom w jeden weekend, dodatkowo ekscytujące są wyścigi w ciemnościach”.
Jakie wyzwania niosą ze sobą nocne wyścigi?
Nocne wyścigi są bardziej wymagające od tych, które odbywają się w świetle dziennym. Jakie wyzwania niosą za sobą nocne wyścigi za kierownicą elektrycznych bolidów Audi e-tron FE07 ?
Lucas di Grassi: „Zobaczmy, jak dobrze oświetlony jest tor w Diriyah. Na przykład w Le Mans nocą jest ciemno. Nie widać nawet wierzchołków rogów. Miejmy nadzieję, że w Formule E będzie to trochę inaczej, w przeciwnym razie będziemy musieli pomyśleć o reflektorach w samochodach ”
René Rast: „Mimo że większość z nas kierowców prawdopodobnie wzięła udział w wyścigu nocnym lub 24-godzinnym, nadal istnieje wiele znaków zapytania: czy oświetlenie jest spójne, czy gdziekolwiek na torze zostaniesz oślepiony?. Dla mnie to zdecydowanie pierwszy wyścig w jednomiejscowym pojeździe po ciemku”.
Fani Audi i wyścigów Formuła E mogą liczyć, że emocji nie zabraknie
W związku z trwającą epidemią koronawirusa, udział publiczności wciąż nie jest przesądzony. Czego fani Audi mogą się spodziewać po nowym sezonie Formuły E?
René Rast: „Gdybyśmy tylko znali samych siebie….., ale to właśnie sprawia, że Formuła E jest tak wyjątkowa i tak różni się od Formuły 1. Na przykład w Formule E jest zawsze burzliwie, zawsze nieprzewidywalnie, a ponad połowa wszystkich zespołów i kierowców może wygrać…”
Lucas di Grassi: „Wszystko, czego dusza fana sportów motorowych pragnie. Z pewnością możemy obiecać: wyścigi, bliskie walki, wielu różnych zwycięzców i zdecydowanie ekscytującą walkę o pierwszy oficjalny tytuł mistrzowski aż do samego końca”.
Czy bohater kampanii promującej Audi E-tron GT zamówił elektryka dla siebie?
W związku z prężną kampanią nowego dziecka Audi, czyli elektrycznego modelu e-tron GT, nie zabrakło pytania dotyczącego tego modelu. Lukas di Grassi był twarzą kampanii reklamowej szybkiego elektryka i spędził dużo czasu w nowym Audi e-tron GT. Czy zamówił jeden dla siebie?
Lucas di Grassi: „Tak, miałem już okazję prowadzić e-tron GT kilka razy w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To po prostu fantastyczny samochód i najlepszy dowód na to, jak fajna i spektakularna może być mobilność elektryczna. Przyspieszenie, zwinność, design – e-tron GT wyznacza nowe standardy we wszystkim ”.
Pierwszy wyścig Fomuły E startuje 26 lutego 2021 r. i będzie go można oglądać live tutaj za pośrednictwem oficjalnego kanału.
tekst opracowano na podst. Audi Media Center