Dobry i tani dorobił się statusu hitu wśród SUV-ów w Polsce. Nowy oszczędny silnik i lepsze osiągi wzbudzają strach rywali

Francuska marka dopracowała ofertę swojego sprzedażowego hitu. Przebojowa mieszanka zalet Renault Captur pozwoli producentowi stanąć bliżej potrzeb Polaków. Kompaktowy SUV z nową, wydajną jednostką o lepszych osiągach może kraść klientów rywalom.

kompaktowy SUV Renault Captur MY2025
Podaj dalej

Odnowione Renault Captur okazało się dla wielu lepszą opcją niż rywal MG i gwiazda Toyoty

Renault ma wiele powodów do radości, choć to modele Toyoty w dalszym ciągu okupują sprzedażowe podium. Odnowiony Captur i Clio to jedne z bestsellerów marki, które przekonały wielu Polaków.

Odświeżone Renault Captur okazało się tak dopracowaną propozycją. Na tyle, że udało mu się trafić do czołówki modnego segmentu pojazdów o nadwoziu kompaktowego SUV-a. W Polsce w tym roku model pojawił się w pierwszej dziesiątce, a w Hiszpanii trafił do pierwszej trójki. Teraz Renault zamierza przekonać bardziej wybrednych klientów nowym wariantem mechanicznym.

W cenie poniżej 100 000 zł chwali się lepszymi osiągami bez rezygnacji z wydajności. Uzupełnienie oferty o nową propozycję i przebojowa mieszanka zalet uwzględniająca niezłe wyposażenie już w wersji bazowej pozwoli Francuzom kraść klientów rywalom. Zwłaszcza że stawia na funkcjonalne nowoczesne wnętrze wyposażone m.in. w :
– 10,4-calowy ekran systemu multimedialnego OpenR Link,
– cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów,
– przesuwną kanapę, czy kamerę cofania.

Nowy Francuski SUV Renault Captur
fot. materiały prasowe

Nowy silnik w kompaktowym SUV-ie Renault to przyjemne zaskoczenie

Niewielu spodziewało się, że odnowiony model francuskiej marki Renault awansuje do czołówki gwiazd modnego segmentu miejskich SUV-ów. Tymczasem tani i dobry Captur okazał się dla wielu lepszą opcją dla hybrydowej Toyoty Yaris Cross. Francuzi teraz dopracowali ofertę tego udanego modelu.

Renault Captur proponuje teraz jednostkę benzynową o większej pojemności skokowej. Silnik zgodny z normą Euro 6e bis współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów i gwarantuje większą wydajność pod każdym względem. Także osiągi zostały znacznie poprawione.

Captur z silnikiem 1.2 o mocy 115 KM osiąga prędkość maksymalną 180 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy. Dla porównania wariant z silnikiem 1.0 l robił to odpowiednio z prędkością 168 km/h i w czasie 14 sekund. Dodatkowo nowy, mocniejszy wariant mechaniczny nie wymusza rezygnacji z oszczędności. Średnie zużycie paliwa oscyluje bowiem na poziomie 5,7 l/100 km. To zmiana na plus względem wycofanej jednostki 1.0 l (6 l/100 km).

Renault Captur 2025 Esprit Alpine
fot. M.Hajduk

Ile kosztuje Renault Captur z nowym, wydajnym silnikiem?

Renault Captur z nowym silnikiem 1.2 TCe o mocy 115 KM (190 Nm) zaczyna się od 94 500 zł. To o 3000 zł więcej niż model w wariancie dwupaliwowym ECO-G 100, którego zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP wynosi 6,1 l/100 km.

Renault Captur z dodatkowym momentem obrotowym będzie w codziennej jeździe bardziej elastyczne i mniej wymagające pod względem częstych zmian biegów. Fakt, że Captur to model, który wyróżnia się wśród miejskich SUV-ów wyglądem oraz połączeniem dynamicznej reakcji, komfortu i umiarkowanego apetytu na paliwo pozwolą mu konkurować z wieloma rywalami.

Model Renault, choć teraz nieco droższy robi wszystko lepiej i oszczędniej. To świetna propozycja dla tych, którzy szukają tańszej alternatywy dla napędów hybrydowych, ale słabszy Captur z LPG nie spełnia ich oczekiwań.

hybrydowe jak Toyota nowe Renault Captur e-tech hybrid
Pojemność przestrzeni bagażowej to maksymalnie 1363 litrów (1596 l) w zależności od konfiguracji tylnej kanapyfoto: Renault
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również