Volkswagen ID.7 Vizzion podoba się Chińczykom, jest jednak jedno „ale”
Wprowadzony na chiński rynek w dniu 15 grudnia br. Volkswagen ID.7 Vizzion zaczyna się od 237 700 juanów (131 568,98 zł). Patrząc w cennik europejskiego odpowiednika to prawie o połowę mniej, a jednak za dużo by zdobyć klientów tamtejszego rynku?
Dzięki chińskiej agencji badań zachować konsumenckich CarFans wiemy, że to głównie wysoka cena ID.7 zniechęciła chińskich klientów. Agencja zwykła przeprowadzać swoje badania po 72- godzinach od daty debiutu. W tym czasie Volkswagen sprzedał 300 egzemplarzy nowego ID.7. Jak wyliczono, jeden na dwudziestu klientów odwiedzających salon decyduje się na zakup nowego elektryka. To mało.
Czy Volkswagen nie podoba się Chińczykom? Kiedy pojawił się na Salonie Samochodowym w Szanghaju, klienci reagowali pozytywnie na stylizację, wyposażenie i możliwości konfiguracji nowego ID.7. Potem pojawili się w dniu premiery w salonach, gdy ujawniono ceny. Te nie spodobały się klientom tak jak konieczność dopłaty za niektóre funkcje tj. podgrzewane siedzenia. Pochwały zaś dotyczyły przestronnego wnętrza.
Z raportu CarFans wynika także, że według opinii klientów, VW nie dostosowuje produkcji do zapotrzebowania rynku i promuje konfiguracje ID.7, których klienci nie chcą. W rezultacie ci muszą czekać na tę wymarzoną, a w salonach pozostają modele trudne do sprzedania.
FAW JV, który produkuje ID.7 Vizzion potrzebuje rabatu do wykonania sprzedażowego planu
Nie jest tajemnicą, że chińscy klienci kochają Volkswagena za jego niemiecką jakość jego samochodów. Producent zaś kocha ten rynek, bo jest największym na jakim sprzedaje samochody.
Niemiecki producent ma dwie spółki joint venture z państwowymi producentami samochodów produkującymi ich ID. serie w Chinach: VW-FAW i VW-SAIC. To dlatego, że zagraniczni producenci samochodów musieli tworzyć spółkę joint venture 50:50 z lokalną firmą, aby wejść na chiński rynek samochodowy. Teraz wiele się zmieniło i np. Tesla jest pierwszym samodzielnym producentem – bez spółki joint venture.
Samochody z każdej fabryki Volkswagena w Chinach mają różne nazwy. Na dodatek producent pozwala, by obie ze sobą konkurowały. Modele ID.4 i ID.6 produkowane przez FAW noszą nazwy ID.4 X i ID.6 X, a modele produkowane w fabryce SAIC – ID.4 CROZZ i ID.6 CROZZ.
Produkcją ID.7 Vizzion zajmuje się FAW i to on chcąc zwalczyć ostrą konkurencję na rynku musi liczyć się z tym, że niemiecka jakość już nie wystarcza. Teraz główną zaletą jest niska cena. Wygląda więc na to, że aby pobudzić sprzedaż potrzeba magicznego rabatu.
Nie jest tajemnicą, że w segmencie samochodów za 200 000 juanów jest ogromy wybór. Znajduje się w nim Zeekr 007 , BYD Seal , BYD Han , Neta S , Rising F7 , Leapmotor C01 , Tesla Model 3. W perspektywie są jeszcze nadchodzące chińskie Luxeed S7 i Xiaomi SU7. Nie ma wątpliwości, że te ostatnie zjedzą VW ID.7, ogromem cyfrowych doznań. Czytaj także: Jeszcze przed premierą wyciekły zdjęcia sesji Xiaomi SU7. Samochód giganta smartfonów jest bardzo elegancki