Dacia wstrząsa rynkiem pierwszym cennikiem Bigstera. Żaden inny SUV nie jest już okazją

Dacia długo przygotowywała się do przedstawienia cen swojego nowego SUV-a. Bigster to jedna z najbardziej oczekiwanych premier. Na uruchomienie zamówień modelu przyszło nam czekać od Salonu Samochodowego w Paryżu. Teraz właśnie wchodzi do produkcji w Mioveni. Ile życzy sobie rumuński producent za nowy wydajny i oszczędny samochód z dużym bagażnikiem?

new-dacia-bigster-2025 SUV
Podaj dalej

Dacia ogłasza ceny nowego dużego SUV-a

Wiadomo, że Dacia zamierza podbić nowe rynki swoim nowym SUV-em, którego nazwała Bigster. Nazwa określa model o długości 4,60 m, który jak wszystkie SUV-y ma pokonać rywali bezkonkurencyjną relacją jakości i ceny. Początkowo ogłoszona cena wyjściowa stanowiła kwotę „poniżej 25 000 euro” za najtańszy model. Ponadto najtańsza pełna hybryda, która łączy silnik o poj. 1,8 l i elektryczny miała kosztować zaś „poniżej 30 000 euro”.

Jedna opcja napędu jest nowa. To łagodna hybryda (MHEV) z silnikiem o pojemności 1,2 litra o mocy 130 KM lub 140 KM, zapewniająca oszczędność i większą moc. Oferowana jest z manualną skrzynią biegów. Jak zapowiedzi Dacii mają się do ogłoszonego polskiego cennika?

Dacia Bigster 2025 Journey
Dacia Bigster 2025 Journey

Bigster jak każdy SUV Dacii stawia na praktyczność

Nowego dużego SUV-a Dacia oferuje już od 99 900 zł. Tyle zapłacimy za wariant MHEV o mocy 140 KM zadowalający się zużyciem paliwa na poziomie 5,4 l. Bigster występuje w czterech poziomach wyposażenia, z czego Essential jest najtańszym wariantem. To jednak dwie ostatnie wersje są szczególnie warte uwagi.

Bigster Extreme jest idealny dla miłośników outdooru. Ma w standardzie m.in. panoramiczny dach otwierany elektrycznie, modułowe relingi flagowe, system kontroli zjazdu ze wzniesienia i gumowe dywaniki w standardzie.

Jeśli chodzi o wersję Journey, to  jest szyta na miarę tych, którzy lubią dalekie podróże i cenią sobie komfort. Poza nadwoziem z czarnym dachem ma m.in. elektrycznie sterowaną tylną klapę i elektrycznie regulowany fotel kierowcy w standardzie. Sprawdźmy, co znajdziemy na wyposażeniu najtańszego Bigstera?

Dacia Bigster 2025 Extreme
Dacia Bigster 2025 Extreme widok wnętrza

Dacia nie zapomniała o niczym, by wykreować nowy budżetowy hit

Na liście wyposażenia najtańszej Dacii Bigster z lekkim systemem hybrydyzacji znajdziemy na przykład:

– 17’ calowe aluminiowe obręcze kół,
– 7 ‘ kolorowy wyświetlacz komputera,
– nowy system multimedialny Media Display (dotykowy ekran 10″, bezprzewodową replikację smartfona),
– kierownicę pokryta skórą ekologiczną,
– kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu,
– manualną klimatyzację.

Dodatkowo Dacia oferuje komplet poduszek powietrznych w tym kurtynowe oraz systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

Jeśli chodzi o pozostałe wersje mechaniczne Bigstera, to można wybierać pomiędzy opcją:

– TCe 4×4 (MHEV) o mocy 130 KM od 110 400 zł, ( zużycie paliwa 5,9 l/100 km),
– w pełni hybrydową Hybrid o mocy 155 KM od 124 000 zł ( zużycie paliwa 4,6 l/100 km).

W rezultacie pomimo niskiej ceny Bigster nie skąpi na wydajności. Wersja hybrydowa o mocy 155 KM wyróżnia się wydajnością oraz możliwością zapewnienia mocnego i przyjaznego dla środowiska napędu.

Podsumowując, nowa Dacia Bigster w garażu to oszczędność w porównaniu z innymi popularnymi modelami na rynku, takimi jak Tucson, czy chińskim MG co niewątpliwie uczyni go bardzo atrakcyjną opcją dla wielu kupujących. W przyszłości będą mogli zakupić Bigstera także z nowym silnikiem ECO-G 140, wyjątkowym w gamie Dacii, ponieważ to typ „mild hybrid”, który może współpracować również z LPG.

Dacia Bigster Extreme
Dacia Bigster Extreme

Przeczytaj również