Dacia Spring nie będzie już absolutnym hitem. BYD wprowadza do Europy swojego króla niskich kosztów

Wszystko wskazuje na to, że szykuje się ostra walka w segmencie tanich samochodów elektrycznych. Dacia nie może już czuć się bezpieczna ze swoją pozycją lidera w tym segmencie. Chiński gigant BYD ogłosił już, że ma swoją propozycję dla klientów w Europie.

New Dacia SPRING 2024
Podaj dalej

Nowy BYD Seagull trafi na rynek w przyszłym roku

Elektryczny BYD Seagull trafi na europejski rynek w 2025 r. Producent ogłosił ten fakt na targach motoryzacyjnych w Pekinie. Do tej pory Dacia mogła się czuć bezpiecznie, bo model oferowano jedynie w Chinach. Teraz jednak przybywa jej mocnych konkurentów w segmencie tanich pojazdów elektrycznych. Jak zaś wiadomo, cena takich samochodów jest kluczowa dla wielu klientów.

Nowa generacja BYD Seagull będzie projektowana z myślą o potrzebach kierowców w Europie oraz w taki sposób, by przeszła śpiewająco testy specjalistów od bezpieczeństwa Euro NCAP. Jednocześnie chiński gigant zamierza oferować swój model w konkurencyjnej dla Dacii Spring cenie.

Dacia zyska mocnego konkurenta
BYD Seagull

Dacia Spring dostanie mocnego konkurenta

BYD Seagull to obecnie najtańszy model w ofercie chińskiego giganta. Pod względem wymiarów BYD jest zbliżony do elektryka Dacii. Jest jedynie nieco dłuższy, bo mierzy 3780 mm. Samochód w obecnej na chińskim rynku generacji oferowany jest w dwóch opcjach. Z silnikiem elektrycznym o mocy:

– 55 kW (75 KM) i akumulatorem o pojemności 30 kWh zapewniający zasięg 305 km;
– 75 kW (102 KM) z akumulatorem LFP o pojemności 38 kWh zapewniający zasięg 405 km.

Warto jednak pamiętać, że autonomia BYD Seagull obliczana jest zgodnie z chińskimi standardami CLTC.

Chińczycy nie ujawnili jeszcze żadnych szczegółów na temat nadchodzącej generacji modelu. Być może BYD Seagull zjedzie z taśm europejskiej fabryki producenta na Węgrzech. Chiński gigant już ją buduje.

Producent poinformował, że bierze także pod uwagę możliwość budowy kolejnej fabryki w Europie. Taka może powstać na przykład we Włoszech, Francji, Hiszpanii lub Niemczech. Takie posunięcie nie jest dobrą wiadomością dla Dacii i innych europejskich producentów chcących oferować tanie miejskie modele na prąd. To dlatego, że wyklucza to możliwość objęcia europejskimi cłami modeli BYD. W efekcie będą atrakcyjne cenowo.

Przeczytaj również