Zmodernizowana Dacia Sandero i Stepway- co się zmieniło?
Rumuński producent odświeżył swój bestseller i świeżutka oferta Sandero i Sandero Stepway jest już dostępna w Polsce. Ulepszenia trzeciej generacji modelu, których ściągnął do salonów blisko milion klientów, obejmują nowocześniejszy wygląd, udoskonalone wnętrze i atrakcyjną ofertę mechaniczną.
Dacia Sandero po liftingu ma nowe sygnatury świetlne świateł przednich i tylnych oraz przeprojektowany grill. W gamie odświeżonego modelu Dacii pojawiły się także nowe elementy ochronne Starkle i dwa nowe kolory nadwozia: Amber Yellow i Sandstone.
Jeśli chodzi o kabinę, to rumuński producent postawił na zmodernizowany system multimedialny z 10-calowym centralnym ekranem dotykowym z nawigacją online i 7-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników z udoskonalonym interfejsem oraz indukcyjną ładowarką do smartfonów. Ponadto odświeżono także tapicerkę materiałową, zamontowano nową kierownicę i mocowania fotelików dziecięcych YouClip.
Jeśli chodzi o ofertę, to Dacia Sandero III po liftingu nadal jest do kupienia w 3 poziomach wyposażenia do wyboru. Essential i Expression nadal są wersjami podstawowymi dla obu modeli. Wersje Journey i Extreme plasują się zaś na szczycie oferty odpowiednio dla samochodu miejskiego i crossovera Stepway. Fakt, że bestseller Dacii wygląda teraz piękniej niż kiedykolwiek na zewnątrz i wewnątrz nie przyciągnie tak Polaków, jak perspektywa jeżdżenia za pół ceny.

Nowiutka stylowa Dacia z LPG ściągnie tłumy do salonów
W Polsce Dacia Sandero od lat cieszy się popularnością. Wielu uważa, że jest to model, który oferuje „najlepszy stosunek ceny do jakości”. Rywale w całej Europie regularnie walczą o sławę tego modelu, który wyraźnie dominuje. Silnik ECO-G 100 to dla wielu klientów w Polsce argument ostateczny, bo pozwala jeździć za pół ceny.
Taki właśnie trafił do Sandero i Sandero Stepway. Konkretnie model debiutuje z nowym, trzycylindrowym silnikiem 1.2 Eco-G o mocy 120 KM w wersji dwupaliwowej. Taka konfiguracja jest dostępna teraz zarówno z manualną, jak i z 6-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów ( z nowym systemem sterowania E-Shifter).
Ponadto wersja podstawowa Sandero korzysta z 3-cylindrowego silnika 1.0 TCe o mocy 100 KM (200 Nm). W każdym przypadku mamy do czynienia z funkcjonalnym samochodem, który zadowala się spalaniem w cyklu mieszanym na poziomie 5,4-5,7 l/100 km. Dacii udało się połączyć oszczędność, wydajność i ekologię, zapewniając płynne przełączanie między paliwami. W efekcie łączny zasięg Sandero z LPG może sięgać nawet 1 450 kilometrów. W czasie drożyzny to może przekonać wielu Polaków.

Ile kosztuje nowa Dacia Sandero 2026?
Kluczem do sukcesu tego modelu jest, jak wspomnieliśmy, relacja ceny i wyposażenia. Jak to wygląda w przypadku zmodernizowanej Dacii Sandero i Sandero Stepway?
Nowa gustowna Dacia Sandero Essential to wydatek 63 900 zł. Tyle kosztuje model z silnikiem benzynowym o mocy 100 KM. W wersji dwupaliwowej z LPG o mocy 120 KM najtańsze Sandero Expression kosztuje 68 000 zł. Jeśli chodzi o Sandero Stepway to bazowa wersja Essential to wydatek 71 700 zł i tyle samo płacimy za wersję z LPG. Najwyższe poziomy wyposażenia, czyli odpowiednio Journey i Extreme z automatyczną skrzynią biegów to wydatek 80 500 zł i 89 400 zł.
Modernizacja zatem sprawia, że samochód z LPG staje się oszczędny ale i znacznie żwawszy na autostradzie. Jeśli chodzi o wyposażenie, to bazowe Sandero uwzględnia m.in.:
– 15″ stalowe obręcze kół,
– system multimedialny Media Control (radio DAB, 2 głośniki, Bluetooth, 1xUSB, aplikacja DMC),
– zestaw wskaźników TFT 3,5″
– szyby przednie regulowane elektrycznie, ale szyby tylne otwierane ręcznie
– lusterka boczne regulowane ręcznie od wewnątrz za pomocą pokrętła,
– światła LED,
– system ogrzewania z cyrkulacją powietrza,
– podgrzewane siedzenia,
– poduszki boczne z przodu + poduszki kurtynowe, poduszka powietrzna czołowa pasażera,
– blokada alkoholowa.
Nie jest tajemnicą, że to bardzo proste wyposażenie adekwatne do ceny. Wielu sięgnie pewnie po lepiej wyposażone Sandero i Sandero Stepway. Jeśli liczy się cena i moc to warto wiedzieć, że od czwartego kwartału 2026 roku Stepway trafi do oferty zelektryfikowany. To znaczy z hybrydowym silnikiem 1.8 o mocy 155 KM. To ten sam, który po raz pierwszy wystąpił na rynku w SUV-ach Bigster i Duster. Taka konfiguracja może być pierwszym wyborem Polaków z powodzeniem eliminując chińską i francuską konkurecję.


