Kiedy jeździsz na rezerwie paliwa
Wiadomo nie od dziś, że nie każdy kierowca jeździ na pełnym baku paliwa. Niektórzy stosują praktykę dolewania paliwa, gdy wskaźnik dojdzie do poziomu rezerwy. Niestety jazda z prawie pustym bakiem to niezbyt dobry sposób na oszczędzanie.
Takie rozwiązanie może doprowadzić do kosztownych problemów ponieważ na ścianach pustego baku zbiera się wilgoć. Im mniej paliwa tym więcej wody zbiera się na ściankach zbiornika, która rozwadnia znajdujące się w nim paliwo.
Aby zapobiec problemom z układem paliwowym, warto zastosować preparaty, które zapobiegają zbieraniu się wody i chronią bak przed korozją. Dobrą propozycją jest zastosowanie uszlachetniacza do paliwa, który je oczyszcza z nagaru np. firmy Ceramizer. Zastosujesz go zarówno w samochodzie benzynowym, jak i z silnikiem diesla.
Gdy twój samochód nie jest nowy lub jest intensywnie eksploatowany
Środki mające na celu ochronę silnika stosuje się z powodzeniem zarówno w nowych jak i starych silnikach. Oczywiście jak w przypadku wszelkich preparatów przed użyciem należy przeczytać przysłowiową ulotkę.
Ich takich preparatów na pewno przydaj się silnikom, które są intensywnie eksploatowane lub mają ok. 10 lat i jeżdżą głównie w ruchu miejskim lub na krótkich trasach. Dlaczego?
W każdego rodzaju paliwie nawet tym dobrym można znaleźć substancje, które odkładają się np. na wtryskiwaczach lub tłokach.
Zastosowanie preparatu do oczyszczania wtryskiwaczy wyeliminuje szkodliwe związki i oczyści silnik z osadów. Ponadto zapobiega korozji i poprawia spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej.
W rezultacie silnik nie tylko będzie pracować lepiej, ale i dłużej. Przede wszystkim zaś zużyje mniej paliwa. Warto pomyśleć również o zakupie dodatku do benzyny, który posiada genialne właściwości czyszczące.
Kiedy twój diesel nie chce ruszyć
Jak wiadomo dodatki do samochodów z silnikiem Diesla, różnią się od tych stosowanych w silnikach benzynowych. Cel ich stosowania zaś jest ten sam czyli ochrona i oczyszczenie silnika. W przypadku silników wysokoprężnych sprawdzonych dodatkiem jest Super Diesel Additiv od Liqui Moly.
Silniki diesla są wrażliwe na niskie temperatury, a zastosowanie wysokiej klasy dodatków pozwala zapomnieć o problemach z rozruchem zimą. Modyfikator paliwa nie tylko poprawia jakość spalania oleju, ale ułatwia jego zapłon gdy przy niskich temperaturach z oleju napędowego wytrąca się parafina.
Dlatego warto w okresie zimowym dolewać do paliwa depresator. Należy to zrobić zanim pojawią się silne mrozy.
Gdy twój diesel ma nie lubianego DPF’a
Filtr DPF to zmora dla wielu użytkowników samochodów. O ile nie sprawia problemów w przypadku gdy samochód porusza się na dalekich trasach, o tyle w mieście sprawia problemy.
Na szczęście odpowiedni dodatek do ochrony filtra DPF zapobiega powstawaniu sadzy, co w efekcie wydłuża jego żywotność. Taki produkt najlepiej zastosować już teraz, kiedy silnik wolniej się rozgrzewa.
Kiedy twój silnik ma układ zasilania typu Common Rail
Jednostki wysokoprężne tego typu dozują paliwo bardzo dokładnie, z wykorzystaniem bardzo precyzyjnych elementów. To powoduje, że nawet niewielka ilość osadów potrafi uszkodzić wtryskiwacze. Naprawa w tym wypadku jest bardzo kosztowna, dlatego lepiej zapobiegać niż leczyć.
Wystarczy zakupić odpowiednie dodatki do paliwa przeznaczone dla silników z układem Common Rail, by zaoszczędzić sobie kłopotów.
Kiedy posiadasz instalację LPG
W związku z tym, że temperatura spalania gazu jest wysoka, a instalacja pracuje na ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej, to w efekcie prowadzi do szybkiego zużycia zaworów i ich gniazd. Co oznacza, że spada kompresja, a wraz z nią moc silnika.
Przywrócenie sprawności silnika generuje wysokie koszty, dlatego warto zastosować odpowiedni środek chroniący zawory instalacji LPG. Warto pamiętać, że taki dodatek dozujemy przez lubryfikator, a nie jak zwykle przez wlew paliwa.
Z dodatkami jak ze wszystkim w życiu, nie należy przesadzać. Tym bardziej stosować wielu równocześnie, bo wtedy, zamiast pomóc, mogą zaszkodzić.