Niższa cena i technologie XPeng G6 uruchomiły alerty w BYD i Tesli
Nowy na polskim rynku XPeng G6 to SUV, który skutecznie może konkurować z Teslą Model Y, Lexusem RZ, czy modelem BYD Sealion 7. Ten nowoczesny samochód zaprojektowano w odpowiedzi na najpopularniejsze modele w segmencie elektrycznych pojazdów o modnym nadwoziu. W niższej cenie jest bezkonkurencyjny pod względem zasięgu, a niemal idealnie kopiuje wymiary i sylwetkę hitu Tesli.
Flagowy model XPeng swoją ofertą postawił na nogi BYD i Teslę, choć nie cieszy się jeszcze tak ugruntowaną pozycją i popularnością w Europie. W samej Hiszpanii sprzedał się w tym roku w liczbie 430 egzemplarzy, pokonując m.in. Nissana Ariya, Skodę Enyaq i Kia EV6.
Technologicznie rywal Tesli Model Y ma przewagę nad rywalami pod wieloma względami. Pierwszy mocny atut przemawiający za zakupem to architektura 800V w standardzie. Dzięki niej XPeng G6 deklasuje rywali pod „dystrybutorem” energii. To jedyne auto w tym zestawieniu, które potrafi dodać ok. 200 km zasięgu w zaledwie 10 minut. Dodatkowo tańszy w zakupie chiński SUV w cenie startowej wypada lepiej pod względem relacji mocy ładowania i zasięgu.
Nazywany chińską Teslą XPeng G6 bazowo z zasięgiem 480 km i mocą 252 KM potrzebuje 6,9 sekundy, by osiągnąć prędkość 100 km/h. Z baterią LFP 66 kWh jedzie z prędkością maksymalną 202 km/h. Jeśli maksymalna pojemnosć bagażnika 571 litrów i zasięg 535 km są wystarczające, to warto wziąć ten model pod uwagę.

XPeng G6 celuje jakością i wyposażeniem w segment SUV-ów premium, ale nie ceną
XPeng to marka, o której wielu jeszcze nie słyszało. Swoją działalność w Europie zaczęła w 2023 roku, choć powstała w 2014 roku w Chinach. Marka zajmuje się produkcją elektrycznych modeli, a chiński katalog uwzględnia 8 samochodów, z czego 3 są SUV-ami. Wszystkie mają już cennik w Polsce. XPeng G6 z odświeżonym designem i imponującym zasięgiem stawia pod znakiem zapytania zakupy w salonach konkurentów.
Flagowy model XPeng swoją ofertą postawił na nogi BYD i Teslę, choć nie cieszy się jeszcze tak ugruntowaną pozycją i popularnością w Europie. W samej Hiszpanii sprzedał się w tym roku w liczbie 430 egzemplarzy, pokonując m.in. Nissana Ariya, Skodę Enyaq i Kia EV6. Xpeng podzielił nową gamę G6 na 3 wersje: Standard Range Air, RWD Long Range PRO i AWD Performance PRO. Dodatkowo można go sobie kupić z pakietem Black Edition.
Wersja Long Range PRO oferuje największy zasięg 535 km, a wersja Standard najmniejszy- 480 km. Jeśli chodzi o wyposażenie, to najtańszy XPeng G6, który oszczędza względem modelu BYD 25 000 zł, oferuje m.in.:
– klimatyzację automatyczną i klimatyzację z pompą ciepła,
– system oczyszczania powietrza w kabinie – filtracja N.95 i filtracja pyłków,
– fotele przednie podgrzewane i wentylowane,
– podgrzewanie drugiego rzędu siedzeń,
– ładowanie bezprzewodowe z wentylacją 50W x2,
– USB typu A x1 oraz USB typu C x3,
– kierownicę z przyciskami dotykowymi,
– elektryczna regulacja fotela pasażera w 10 płaszczyznach i fotela kierowcy w 12 płaszczyznach,
– tapicerkę ze skóry ekologicznej „Letherette” (Dark Gray | Light Gray),
– system dźwięku przestrzennego XOPERA 2.0 (18 głośników o mocy całkowitej 960W).

„Chińska Tesla” ma pięć gwiazdek testach Euro NCAP, a fotele SUV-a są godne loży VIP
Jeśli liczy się cena, a szukasz najszybszego ładowania i nowoczesnego stylu „teslopodobnego” za sporo mniej, to XPeng G6 jest hitem. Najnowszy model BYD bezpośrednio rywalizuje z G6 w kategorii SUV-ów coupe. Jednak jest sporo droższy i ze względu na większą masę własną, osiągi są nieco mniej „agresywne” niż u rywali.
Mistrz technologii ładowania XPeng to świetna opcja, jeśli często jeździsz w trasy i zależy Ci na najkrótszych postojach na ładowanie. W wersji bazowej jest bardzo dobrze wyposażony również w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.
Wielu podkreśla, że materiały użyte w kabinie XPeng są odczuwalnie lepsze i przyjemniejsze w dotyku niż w Tesli Model Y. Wnętrze jest nowoczesne, a na dodatek bardziej „premium” niż minimalistyczna kabina Tesli. To dobry wybór, jeśli chcesz mieć auto, które wyróżnia się na ulicy i oferuje luksusowe wnętrze w cenie auta popularnego. Podstawowa gwarancja na SUV-a XPeng wynosi 7 lat (160 000 km), a na baterię 8 lat (160 000 km). To najdłuższa ochrona fabryczna „spokój na lata”. Jeśli jednak najbardziej zależy Ci na najniższym zużyciu energii i sprawdzonej marce – Tesla Model Y wciąż pozostaje punktem odniesienia.