Chiński SUV i kompakt " Made in Poland" to fakt. Leapmotor wyprodukował już pierwsze T03

Nie jest tajemnicą, że Stellantis i chiński Leapmotor utworzyły spółkę joint venture. Teraz ten pierwszy wykorzystując fabrykę w Tychach otwiera nową kartę w motoryzacji. Pierwsze egzemplarze małego pojazdu EV chińskiego producenta już zjechały z taśm polskiej fabryki. W planach jest także SUV.

Leapmotor C10
Podaj dalej

Mały elektryczny kompakt to dopiero początek

Według publikacji Reuters, Spółka joint venture pod przewodnictwem Stellantis rozpoczęła produkcję już pojazdów elektrycznych chińskiego koncernu Leapmotor.

Zakład w Tychach jak poinformował zarząd Leapmotor w zeszłym tygodniu wyprodukował pierwsze egzemplarze małego pojazdu elektrycznego T03. To na dobry początek masowej produkcji samochodów chińskiego producenta, która ma ruszyć zzgodnie z harmonogramem we wrześniu.

Stellantis wybrał fabrykę w Polsce na pierwszą w Europie bazę produkcyjną samochodów Leapmotor, kierując się głównie względami dużej oszczędności kosztów. Produkcja chińskiego elektryka w Tychach wymagała jedynie przekształcenia częściowo zmontowanych zestawów w gotowe pojazdy. Brak wielkich ingerencji w linie produkcyjne i jedynie usprawnienie produkcji pozwala dodatkowo skrócić czas realizacji zamówień.

Nie jest tajemnicą, że to Włosi liczyli na kontrakt na produkcję niewielkiego T03. Mały elektryczny samochód z Polski to dopiero początek, bo Leapmotor zamierza także wyprodukować SUV-a A12.

SUV Leapmotor C10
SUV Leapmotor C10

Chiński SUV „Made in Poland ” w 2025 roku

Jefferies, na którego powołuje się Reuters podał w swoim niedzielnym raporcie, podał, że że spółka JV planuje produkcję drugiego modelu w Tychach – SUV-a A12 firmy Leapmotor. Początek produkcji zaplanowano na pierwszy kwartał 2025 r. Ponadto chiński Leapmotor rozpoczął przygotowania do lokalnej produkcji komponentów.

Według Jefferiesa, koszty produkcji w polskiej fabryce wynoszą około 400-500 euro ( 1 745-2 181,60 zł) za samochód, podobnie jak koszty produkcji w bazie Leapmotor w Chinach. To dużo mniej w porównaniu z około 1000 euro we Włoszech.

Wiadomo, że Leapmotor chce w początkowym etapie produkować swojego SUV-a C10 w Chinach i eksportować go do Europy. Taka decyzja wynika z tego, że producent mógłby go sprzedawać , w wyższych cenach. Ogłoszone w zeszłym tyogodniu karne cła KE w przypadku Leapmotor wynoszą dodatkowe 21% od lipca.

SUV C10, to pierwszy globalny produkt chińskiej marki, który na początek będzie importowany z Chin. Model segmentu D może się pochwalić autonomią WLTP wynoszącą 420 kilometrów i pięcioma gwiazdkami E-NCAP. Może być alternatywą dla Tesli Model Y.

Powyższe informacje na razie nie doczekały się oficjalnego komentarza ze strony Stellantis.

Przeczytaj również