Chiński „Range Rover” PHEV przejeżdża ponad 200 km bez grama paliwa. SUV z tym wyposażeniem i konkurencyjną ceną zdobędzie klientów bez problemu

Marka koncernu Geely Automobile stale poszerza swoją działalność w Europie Wschodniej. Lynk & Co niedawno otworzyło swoje przedstawicielstwa w Grecji i Rumunii, więc jest coraz bliżej Polski. SUV-y marki i inne modele użytkowe stanowią poważną konkurencję dla marek europejskich, zwłaszcza że stawia teraz na bardziej wszechstronne rozwiązania, jak napęd hybrydowy.

SUV Lynk & Co 900
Podaj dalej

Nowy SUV Lynk & Co to najlepszy model marki

Marka Lynk & Co, która ma już swojego dystrybutora w Europie Wschodniej. Oferuje na Starym Kontynencie kilka modeli. Nowością jest SUV 08, który korzysta z napędu hybrydowego typu plug-in. To nowa strategia marki na rynek, która może okazać się bardzo ciekawym rozwiązaniem.

Wielu kierowców, uznaje tego typu napęd za najlepszą alternatywę, która łączy to, co najlepsze z samochodów spalinowych i elektrycznych.
Silniki hybrydowe typu plug-in w ostatnich latach przeszły ogromną modernizację technologiczną. To procentuje tym, że pozwalają na osiągnięcie coraz większej autonomii elektrycznej. Najnowsze modele z tą technologią napędu, mogą się już pochwalić zasięgiem przekraczającym 100 km. Jeśli chodzi o pojazdy Lynk & Co, siostrzanej marki Volvo, to ma ona pod tym względem wyraźną przewagę nad europejską konkurencją. To jedna z marek grupy Geely, która jest najbardziej zaangażowana w rozwój tej technologii.

Nowość, jaką jest SUV Lynk & Co 900 to obecnie najlepszy produkt marki. Z wyglądu bardzo podobny do najlepszych Range Roverów ma wersję, która może pokonać bez grama paliwa do 280 kilometrów. Prawdą jest, że w tym przypadku jest mowa o pojeździe z homologacją na chiński rynek, więc zgodnie z cyklem WLTP możemy mówić o zasięgu ok. 230 kilometrów. To jednak wciąż imponująca liczba.

 

SUV Lynk Co 900 2025
Lynk & Co 900

byłby zagrożeniem dla BMW X7, Mercedesa GLS i Range Roverów

Jesteśmy świadkami prawdziwej walki na oferty pomiędzy chińskimi markami, które wchodzą na nasz rynek, a znanymi nam markami z Europy. Nie jest tajemnicą, że najlepszą opcją na modnego SUV-a będzie hybryda PHEV z największym zasięgiem elektrycznym. Jeśli dojdzie do tego atrakcyjna cena niewymagająca rezygnacji z wyposażenia, to trudno będzie pokonać konkurenta.

Chińscy producenci samochodów widzą w europejskim rynku duży potencjał i perspektywę zarobków. SUV Lynk & Co 900 byłby trudnym rywalem dla takich modeli jak Range Rover, BMW X7, czy Mercedes GLS.

Sześciomiejscowy Lynk & Co 900 imponuje gabarytami i technologiami. Opracowano go w oparciu o nową ekskluzywną architekturę hybrydy elektrycznej SPA Evo. To ewolucją tej, z której korzysta Volvo XC90 oraz Lynk & Co 09. Współczynnik oporu powietrza całego pojazdu 0,291 Cd, to świetny wynik dla SUV-a o długości ponad 5 metrów. Na dodatek taka prawdziwa rodzinna forteca na kołach wyposażona w najnowsze technologie przyspiesza do setki w ciągu 4 sekund i pojedzie z prędkością ponad 200 km/h.

Luksusowo urządzony w środku imponuje funkcjonalnością przestrzeni o powierzchni ponad 6 metrów. Na przykład mały ekran dotykowy z tyłu umożliwia pasażerom obsługę ich własnego „telewizora”. Służy także do sterowania klimatyzacją i funkcjami siedzeń z tyłu tj. masaż, ogrzewanie i wentylacja. Na razie producent nie potwierdził dostępności modelu w ofertach rynków bliżej naszego kraju. Nie byłoby to jednak zaskoczeniem, biorąc pod uwagę plany ekspansji marki.

Lynk&Co 900 SUV PHEV
wnętrze Lynk&Co 900

Przeczytaj również