Chery strzela w dziesiątkę potrzeb klientów kradnąc sprzedaż Dacii na jej terytorium
Rumunia kojarzy nam się głównie z bestsellerowej Dacii. To marka, którą trudno jest przebić, jeśli chodzi o relację ceny i wyposażenia. Zwłaszcza że pojawiająca się licznie konkurencja z Chin pozwala nam dziś kupić nie tylko tanie, ale i wydajne modele rumuńskiego producenta. SUV Bigster jest tego doskonałym przykładem.
Na własnym rynku Dacia zmierzy się teraz z marką podstawową chińskiego koncernu. Miesiąc temu wystawiła na sprzedaż swoje bestsellerowe SUV-y: Tiggo 7, Tiggo 4, Tiggo 8 i Tiggo 9. Chery w Rumunii ma liczną konkurencję ze strony takich marek jak Hyundai i Toyota. Jednak reakcja na pierwszą ofertę pozwala sądzić, że będzie mocnym graczem w gronie azjatyckich marek. Rumuni dostrzegli wielką okazję w postaci hybrydowych SUV-ów Chery, które pozwalają im jeździć na samym prądzie.

Wyposażenie, cena i technologie – to pozwoliło Chery sprzedać już ponad 1000 samochodów
Chińczycy odtrąbili swój pierwszy sukces w Rumunii. Oferta okazała się na tyle dobra, że w kilka miesięcy od debiutu marka Chery przekroczyła próg 1000 sprzedanych egzemplarzy samochodów. To dobry wynik. Zwłaszcza, jeśli osiąga się go w stosunkowo krótkim czasie, na rynku i w segmencie zdominowanym przez modele o ugruntowanej pozycji.
Rumuni najchętniej wybierają modele wyposażone w technologię hybrydową typu plug-in. Według danych przekazanych przez Promotor.ro uzyskanych od importera, rumuńscy klienci doceniają modele oferujące większą autonomię, niższe koszty eksploatacji i elastyczność w codziennym użytkowaniu. Bardzo konkurencyjna cena nie wymusza niczego. Hybrydowe modele Chery sprawdzają się zarówno w warunkach miejskich, jak i w jeździe na długich dystansach.
Kim są klienci porzucający zakup Dacii na rzecz chińskiego SUV-a? W salonach podstawowej marki koncernu Chery Automobile pojawiają się zarówno rodziny, jak i klienci poszukujący wszechstronnego SUV-a. Takiego do użytku w mieście i na dalszy wyprawy. Kupujący doceniają przestrzeń wewnątrz kabiny, łatwość obsługi i wygodę podróżowania.

Gama modeli Tiggo ma wiele udanych i docenianych propozycji
Marka Chery weszła do Rumunii ze swoim benzynowym i hybrydowym TIGGO 7 w lipcu 2025 r. We wrześniu poszerzyła portfolio o TIGGO 4 z pełną hybrydą HEV. Premiera tego modelu zbiegła się z otwarciem flagowego salonu Chery w Bukareszcie. Dziś katalog modeli Tiggo w Rumunii ma jeszcze TIGGO 9 PHEV oraz TIGGO 8 w wersji spalinowej i PHEV.
Szybka ewolucja tej marki na terytorium Dacii potwierdza, że relacja między poziomem wyposażenia, technologią a ceną ma wielkie znaczenie. Na każdym europejskim rynku. Liderzy modnego segmentu tacy jak Hyundai Tucson i Toyota RAV4, pomimo ugruntowanej pozycji będą musieli dostosować swoje oferty do nowych realiów rynku.
Dobre wyniki są dla Chery sygnałem, że warto inwestować w rozbudowę sieci dealerskiej i zwiększyć dostęp do jazd testowych w całej Rumunii. W najbliższym czasie należy oczekiwać, że uszyje ofertę na miarę potrzeb klientów, którzy stawiają na kontrolę kosztów i jazdę bez paliwa. Taką bez strachu o utratę zasięgu.
