Marka premium Chery ma już cennik przedsprzedażowy nowego Exeed ET5
Zgodnie z zapowiedzią Chery Automobile 13 listopada uruchomiło księgi zamówień nowego SUV-a o nazwie Exlantix ET5. Pojazd, który zbudowano na platformie E0X firmy Chery, ma już pierwszy cennik.
Exeed ET5 wykorzystujący technologię hybrydową o rozszerzonym zasięgu (EREV) w przedsprzedaży występuje w 2 wariantach do wyboru. Pierwszy na świecie pojazd z układem scalonym Horizon Journey 6P i systemem wspomagania jazdy miejskiej HSD dostał cenę wywoławczą w wysokości 159 900 juanów (ok. 81 800 zł).
Tyle należy zapłacić za wersję 210 Comfort Edition wyposażoną m.in. fotele ze skóry premium i inteligentną klimatyzację dwustrefową. Ta wersja uwzględnia również możliwość szybkiego bezprzewodowego ładowania telefonów o mocy 50 W i podziwiania widoków przez szklany panoramiczny dach.
Druga wersja o nazwie 210 LiDAR Supreme Edition kosztuje w przedsprzedaży 174 900 juanów, czyli blisko 90 000 zł. W tej konfiguracji Exeed ET5 otrzymuje znacznie więcej niż ambietnowe oświetlenie i lepszy system nagłośnienia. Do dyspozycji są bowiem ogrzewane i wentylowane fotele z funkcją pamięci i masażu dla kierowcy i pasażera. Ogrzewana i skórzana jest także kierownica.
Wyższa wersja to także lepszy komfort podróżowania ze względu na LiDAR i kamery o wysokiej rozdzielczości. Uwzględnia ona także dwuwarstwowe szkło dźwiękoszczelne w przednich drzwiach i tylną szybę zapewniającą prywatność.

Pierwszy wspólny samochód Chery Group i Horizon Robotics to wyjątkowy SUV
Model, który trafi na chiński rynek, to nie jest to byle jaki SUV. Jak informowaliśmy, to pojazd wykorzystujący procesor Journey 6P firmy Horizon Robotics (HKG: 9660) i inteligentny system jazdy HSD (Horizon SuperDrive) o mocy obliczeniowej 560 TOPS.
Ponadto Exeed ET5 wykorzystuje akumulator LFP o pojemności 32,66 kWh firmy Gotion High-tech (SHE: 002074). Zapewnia on zasięg na napędzie elektrycznym 210 kilometrów (CLTC) i całkowity 1310 kilometrów. Czas szybkiego ładowania od 30% do 80% zajmuje 15 minut. Zużycie energii wynosi średnio 19,5 kWh/100 km, a zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze wynosi 5,8 l/100 km. Silnik benzynowy 1.5T pełniący funkcję generatora mocy oferuje 154 KM (115 kW) i współpracuje z umieszczonym z tyłu silnikiem elektrycznym o mocy 261 KM (195 kW/ 324 Nm).
Kokpitem wyższej wersji steruje sztuczna inteligencja opracowana przez iFlytek i DeepSeek, która obsługuje kontekstowe rozpoznawanie głosu i pozwala na dokładne rozróżnianie tonu głosu oraz intencji. Ponadto SUV wykorzystuje kompleksowe systemy bezpieczeństwa, zaprojektowane z myślą o wsparciu kierowców w różnych warunkach jazdy.
Nowym Exeed ET5 z napędem na tylne koła można jeździć, korzystając z kilku trybów jazdy: Sport, Comfort, Economy, Individual. Jeśli chodzi o osiągi, to samochód przyspiesza do setki w 7,6 sekundy i jedzie z prędkością maksymalną 200 km/h.
Czy nowy Exeed ET5 z zupełnie nową koncepcją wzornictwa, kładącą większy nacisk na stylistykę zewnętrzną ma szansę podbić wymagający rynek? Na razie ten samochód łączący orientalny luksus z najnowocześniejszą technologią spotkał się z przychylnym przyjęciem w Chinach. Wielu uważa, że ma szansę powalczyć z BYD i ma szansę stać się bestsellerem. Projekt dorównuje markom luksusowym, a specyfikacja pozwala na bezstresowe dojazdy do pracy. Rozsądna cena, doskonała konfiguracja – tak mówią o nim w Chinach.



