Były SsangYong wkracza do gry z nowym modelem. Błyszczy ceną i designem w tłumie, zawstydzając funkcjonalnością popularne SUV-y

Spadkobiercy dawnego SsangYong wnoszą powiew świeżości do oferty koreańskiej marki. Ta, choć oferowała dobrej jakości pojazdy, z jakichś powodów nie cieszyła się sławą. KGM sięga teraz po nowoczesne napędy, stylizację na miarę czasów i technologie i rusza z ekspansją na nowe rynki.

KGM Torres EVT EV
Podaj dalej

Rodzina KGM Torres powiększyła się o nowy model o oryginalnej nazwie

Nie jest tajemnicą, że południowokoreańska marka postanowiła ulepszyć ofertę sięgnąć po nowe technologie i napędy na miarę czasów. W efekcie od momentu przejęcia SsangYong zawarła umowy o współpracę z Chery Automobile i BYD. Oferta samochodów wyposażonych w wydajne napędy, w tym te bez grama paliwa pozwoli teraz KGM podbijać rynek.

Nowe SUV-y są doskonałymi narzędziami do tego, by to zrobić, ale KGM zagina parol także na segment pojazdów, na którym nie ma zbyt wielu konkurentów. Na przykład nowy Torres EVT to propozycja dla tych, którzy oczekują czegoś bardziej funkcjonalnego niż SUV. Następcy SsangYonga postawili na 5 miejscowego pick-upa dziedziczącego wszystko, co najlepsze z Torresa i dołożyli do tego skrzynię ładunkową. W efekcie jest to bardziej praktyczna opcja zdolna do przewożenia ciężkich ładunków z maksymalną ładownością 530 kilogramów. Gdyby miał diesla pod maską, to byłby marzeniem wielu, dla których niskie spalanie ma drugorzędne znaczenie. KGM postawił jednak na napęd nowej ery.

Koreański producent nie oszczędza na niczym. Elektryczny Torres EVT oferuje komfort wszystkim pasażerom. Ci z tyłu mogą liczyć na rekordową ilość miejsca, a na dodatek mogą przesuwać fotel do przodu lub do tyłu, w zależności od potrzeb. W standardzie oferuje gruby komplet systemów ADAS i funkcjonalności. Na przykład automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu. 12,3-calowy cyfrowy panel wskaźników i wyświetlacz centralny z 12,3-calowym systemem nawigacji. Jest także łączność z CarPlay i Android Auto, radio DAB i tylna kamera HD z dynamicznymi liniami. Torres EVT korzysta także z wirtualnego systemu dźwięku silnika. Dokłada do tego gry świetlne i dźwiękowe podczas uruchamiania i zamykania pojazdu.

SSangYong KGM TORRES EVT ceny, zasięg
TORRES EVT

Były SsangYong może być dumny z błyszczącego w tłumie pickupa EVT

Nowy model byłego SsangYong ma już cennik we Włoszech. Błyszczy tam nie tylko designem, ale także rekordowo krótkim czasem uzupełniania energii. Z maksymalnym zasięgiem przekraczającym 400 kilometrów wkracza w niszowy segment. Elektryczne pickupy nie mają takiej popularności jak spalinowe, ale rynek szybko się zmienia. To w pozytywnym znaczeniu tego stwierdzenia.

Pickup KGM ma na tylnej osi silnik elektryczny o maksymalnej mocy 152 kW (207 KM/339 Nm). W rezultacie może holować przyczepę o masie do 1800 kilogramów. Za zasięg do 420 km (WLTP) odpowiada akumulator LFP o pojemności do 80,6 kWh. Jeśli chodzi o konfigurację, to katalog modelu uwzględnia trzy opcje wyposażenia: Style, Black Edge i K-Line.

Pierwsza uwzględnia stały napęd na wszystkie koła AWD i moc ładowania 11 kW AC/DC (trójfazowe, 6,6 jednofazowe) / 120 (prąd stały). Drugi wariant ma napęd na przednie koła i moc ładowania 11 kW AC/DC (trójfazowe, 6,6 jednofazowe / 120 (prąd stały). Ostatnia opcja ma stały napęd na wszystkie koła i takie same parametry ładowania jak EVT Black Edge.

KGM chcąc ukraść SUV-om sławę, przyciągnie włoskich klientów dwoma kluczowymi cechami pickupa. Oprócz systemu szybkiego ładowania, który przy maksymalnej mocy 300 kW pozwala naładować akumulator od 10% do 80% pojemności w 36 minut, proponuje gwarancją na akumulator trakcyjny wynoszącą 10 lat (lub 1 000 000 kilometrów). Na sam samochód wystawia gwarancję 7 lat ( lub 150 000 km) i dorzuca 7 lat pomocy drogowej.

Firma KGM potwierdziło, że ​​planuje nową wersję wyposażenia Torresa EVT. Pojawi się w 2026 roku i wykoszysta dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła i maksymalną moc 237 KM. Na wyposażeniu znajdzie się m.in. pompa ciepła i samopoziomujące tylne zawieszenie. Porozmawiajmy zatem o cenach.

KGM Torres EVT EV
źródło: KGM

Ile kosztuje Torres EVT byłego SsangYong?

Premierowy cennik KGM Torres EVT jak przystało na słusznych rozmiarów pojazd z wyrafinowanym i nowoczesnym stylem, zaczyna się od  48 280 euro. To stanowi odpowiednio wartość nieco powyżej 204 000 zł. Wyższe wersje to wydatek odpowiednio  52 062 euro (ok. 220 tys.zł) oraz 54 075 euro (229 tys.zł).

Biorąc pod uwagę, że rynek włoski mocno się rozwija i można skorzystać z ulgi kupując elektrycznego pickupa KGM, to dla wielu będzie to atrakcyjna opcja zastępująca SUV-a. Zwłaszcza że pickup korzysta z technologii V2L (Vehicle-to-Load), więc może jednocześnie zasilać narzędzia , sprzęt budowlany i urządzenia elektroniczne.

Koreańczycy chcą spróbować swoich sił w tej niszy rynkowej powalczą o klientów SsangYonga, którzy tradycyjnie kupowali model Musso (lub Rexton Sports/Rhino). Torres EVT oferuje im więcej funkcjonalności i ulg jak model roboczy. Cena Torresa EVT po uwzględnieniu zniżek jest korzystna cena i stoi za nim solidna gwarancja. Bez problemu może powalczyć o tytuł najbardziej opłacalnego elektrycznego pickupa w Europie.

KGM TORRES EVT BLACK EDGE
KGM TORRES EVT BLACK EDGE
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również