Były SsangYong stawia Toyotę i KIA w kłopotliwej sytuacji. Udoskonalił SUV-a z wielkim bagażnikiem i nie każe za to dopłacać

KGM cz,yli dawniej SsangYong poważnie podchodzi do rewolucji w katalogu swoich modeli. Koreański producent, który zawsze słynął z solidnych, niedrogich, ale mało popularnych samochodów modernizuje ofertę modelu z segmentu D SUV o nową, ulepszoną technicznie wersję. To zła wiadomość dla rywali od Toyoty, KIA i Hyundaia.

KGM Torres EVX SUV
Podaj dalej

Konkurent Hyundaia Kona to piękny wizualnie i dobrze wykonany SUV

Nie jest tajemnicą, że SsangYong po restrukturyzacji zdecydował się zmienić swoją tożsamość. Nowy etap w rozwoju koreańskiej marki wytyczają nowe, udoskonalone produkty, które są dowodem głębokiej transformacji marki. Doskonałym odzwierciedleniem tego procesu jest SUV Torres EVX o wyglądzie premium, który nadwoziem o długości 4715 przebija Toyotę RAV4. Na tle pozostałych modeli z tego samego segmentu wyróżnia się silnym nowoczesnym wizerunkiem pojazdu terenowego. Ponadto w gronie jego licznych zalet jest ogromny bagażnik ( od 839 litrów do ponad 1600 litrów), przestronne wnętrze i przystępna cena.

Dla południowokoreańskiej marki Torres EVX jest symbolem nowego początku. To dlatego, że jest pierwszym, który potwierdza ambitny skok KGM w elektryfikację modnego segmentu pojazdów. Koreański SUV zadebiutował w katalogu z mocą 207 KM (339 Nm) i baterią LFP o pojemności 73,4 kWh. KGM postawiło na niewygórowaną cenę 156 803 zł, która pozwala zakupić ten model z możliwością szybkiego ładowania o mocy do 145 kW i zasięgiem do 462 kilometrów ( do 635 km w mieście).

Torres EVX wyposażony na miarę czasów i oczekiwań klientów w polskim katalogu uwzględnia 3 poziomy wyposażenia: Joy, Adventure i Wild. Wnętrze SUV-a odzwierciedla skok jakościowy KGM. Kabina z dwoma 12,3-calowymi ekranami dla systemu wskaźników i multimediów miło zaskakuje użytymi materiałami i poziomem komfortu. Także pod tym względem oprócz mechaniki Torres EVX trzyma wysoki poziom. Będzie jednak jeszcze trudniejszym rywalem dla KIA, Hyundaia i Toyoty.

KGM Torres EVX SUV
foto: KGM

Elektryczny KGM Torres EVX zaskoczył rywali modernizacją w kluczowym obszarze

KGM Torres EVX to jeden z najbardziej racjonalnych zakupów w segmencie elektrycznych SUV-ów. Wyposażony we wszystko, co oferują drożsi konkurenci, nie poświęca efektywności i nowoczesnego wizerunku. Dla poszukujących nowoczesnego rodzinnego samochodu to propozycja, która zasługuje na uwagę. Zwłaszcza że KGM pokusiło się o ulepszenie w kluczowym dla każdego samochodu elektrycznego obszarze: zasięgu.

W ofercie na hiszpański rynek koreański producent rzucił wyzwanie głównym rywalom z portfolio takich marek jak Toyota, Hyundai i KIA. O ile silnik napędzający pojazd się nie zmienił i nadal rozwija moc 207 KM (339 Nm), to akumulator wyprodukowany przez chińskiego giganta BYD w technologii Blade, ma zwiększoną pojemność do 80,6 kWh ( zamiast 73,4 kWh). Maksymalna moc ładowania wynosi 120 kW, co przekłada się na pełne naładowanie SUV-a od 10% do 80% w czasie 30 minut.

Powyższe udoskonalenia polegające na zastosowaniu akumulatora o większej pojemności, skutkują tym, że Torres EVX może się pochwalić zasięgiem ponad 500 kilometrów w cyklu WLTP. W cyklu miejskim WLTP wartość ta odpowiednio wzrosła do 664 kilometrów.

Bagażnik KGM Torres EVX
Bagażnik KGM Torres EVX

Ulepszony w kluczowym aspekcie SUV nie wymusza, by klienci sięgnęli głębiej do portfeli

Warto wiedzieć, że udoskonalenie tego kluczowego aspektu, jakim jest zasięg Torresa EVX, odbywa się bez wzrostu ceny SUV-a. W efekcie ta modernizacja stanowi sygnał ostrzegawczy dla rywali.

Nawet, jeśli SUV straci 30% energii z powodu zimna, to nadal uzyskasz zasięg ponad 400 km w warunkach rzeczywistych. To przewyższa pod względem autonomii wiele hybryd bez napędu plug-in. Większy akumulator przy typowym użytkowaniu może wytrzymać ponad tydzień bez ładowania. Mniej wizyt na ładowarce, to większa wygoda.

KGM Torres EVX dzięki współpracy marki z chińskim gigantem BYD staje się mocnym zawodnikiem w segmencie SUV-ów klasy D. Z przedziałem 500-510 kilometrów rzeczywistego zasięgu Torres EVX może się pochwalić doskonałym wynikiem jak model tym segmencie i przedziale cenowym. Z ogromnym bagażnikiem i bogatym wyposażeniem standardowym ma szansę wzbudzić spore zainteresowanie. Zwłaszcza że model objęto 7-letnią gwarancją lub gwarancją na 150 000 km. W przypadku akumulatora gwarancja to imponujące 10 lat lub 1 000 000 kilometrów.

Pozostaje nam cierpliwie oczekiwać aż ulepszenia tego SUV-a obejmą ofertę przygotowaną na polski rynek.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również