BYD przedpremierowo ujawnia specyfikację swojego supersamochodu. Oto wszystkie szczegóły nadchodzącego YangWang U9

Jak niedawno informowaliśmy, BYD zapowiedział premierę swojego supersamochodu YangWang U9 na dzień 25 lutego. Tymczasem jeszcze przed tym wydarzeniem ujawnił specyfikację sportowego modelu. Konkretnie w zakresie napędu, budowy nadwozia i podwozia.

byd yangwang U9
Podaj dalej

BYD podkręca napięcie wokół premiery swojego supersamochodu

Samochód sportowy YangWang U9 firmy BYD jeszcze przed premierą doczekał się ujawnienia specyfikacji. Chiński producent jest dumny ze swojej nowej marki wysokiej klasy pojazdów, które wprowadza na rynek od początku 2023 roku.

Linia modeli YangWang obejmuje na razie jeden samochód terenowy U8. Chiński ekskluzywny SUV o rozszerzonym zasięgu pojawił się na rynku w listopadzie 2023 r. i kosztuje w przeliczeniu ok. 600 tys zł (1 096 000 juanów). Do końca stycznia 2024 r. sprzedano do tej pory 5305 egzemplarzy tego SUV-a. Kolejnym modelem debiutującym w dniu 25 lutego jest właśnie bestia YangWang U9.

Ekskluzywny sportowy samochód elektryczny marki należącej do BYD ma cztery silniki elektryczne. Każdy silnik elektryczny ma moc szczytową 240 kW (322 KM). To oznacza, że łączna moc tego supersamochodu sięga 960 kW (1287 KM). Urzędnicy YangWang ujawnili, że maksymalny moment obrotowy układu osiąga 1680 Nm przy 21 000 obr./min. Dzięki niemu YangWang U9 może rozpędzić się do 100 km/h w czasie 2 sekund.

byd U9 YangWang
BYD YangWang U9

U9 na pierwszą na świecie konstrukcję silnika w kształcie litery U

Według informacji producenta YangWang w U9 zastosowano pierwszą na świecie konstrukcję silnika w kształcie litery U, zapewniającą obniżony środek ciężkości.
Sportowy pojazd posiada także magnesy trwałe odporne na wysoką temperaturę i rozmagnesowanie, które poprawiają wydajność silnika. Według zapewnień producenta wytrzymują temperatury do 200 stopni Celsjusza. Dla porównania zwykle magnes silnika elektrycznego wytrzymuje temperaturę około 140 stopni Celsjusza.

Ponadto obecność kontrolera z węglika krzemu, wpływa na większą maksymalną wydajność przekładni (do 99,8%). Zwykle sprawność konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów waha się w przedziale od 86% do 94%. Wiemy również, że system zarządzania temperaturą YangWang U9 składa się z podwójnych pomp elektronicznych na przedniej i tylnej osi. Każda z nich jest niezależnie sterowana, chłodząc silniki.

Podwozie DiSus-X to dla supersamochodu BYD wsparcie w szybkim pokonywaniu zakrętów

YangWang U9 wyposażono także w podwozie DiSus-X . Oprócz tańca i skakania, które  widać na nagraniu, ten supersamochód może szybciej pokonywać zakręty, hamować bez kiwania głową i ruszać bez unoszenia przodu.

Warto także wiedzieć, że zawieszenie DiSus-X może podnosić każdą oś z prędkością 500 mm/s dzięki maksymalnej mocy 36 kW, jaką zapewnia platforma 800V.
Do budowy korpusu YangWang U9 wykorzystano włókno węglowe i strukturę nowej generacji. Jeśli chodzi o sztywność skrętną, to wynosi ona 54,425 Nm.

Tylny spojler U9 zapewnia mu siłę docisku do 280 kg. Jednak jeśli spojrzymy na masę nowego sportowego samochodu BYD, to wynosi ona 2 475 kg. To dla porównania dwa razy więcej niż waży Porsche 911 (992). Nie jest to jednak dziwne, skoro sama masa akumulatorów to 633 kg. Te pozwalają ją mu na pokonanie 465 km ( CLTC).

Na cenę i inne ważne szczegóły przyjdzie nam poczekać do premiery, czyli do 25 lutego. Na razie wiemy, że BYD zamierza produkować swój sportowy model w Shenzhen w Chinach.

źródło.WRC Media, Weibo BYD

Przeczytaj również