Flagowy model rumuńskiego producenta z nową wersją
Topowy model Dacii Sandero znany jest z doskonałej relacji jakości do ceny. Po tym, jak producent zdecydował, że zadebiutuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów stanie się groźniejszym rywalem dla tanich modeli. Dlatego taka konfiguracja pojawiła się w ofercie na hiszpański rynek. Tam Dacia ma mocnego rywala w postaci chińskich marek tj. obecne w Polsce MG Motor.
Dacia wprowadzając w swoim najlepiej sprzedającym się modelu użytkowym automatyczną skrzynię biegów, ma na celu zwiększenie wyników sprzedaży. Ponadto ważne jest dla niej osiągnięcie pozycji lidera na tym ważnym rynku. Tę nową wersję skonfigurowano w wykończeniu Journey Sandero.
Do tej pory podobnie jak w Polsce Sandero oferowano w sprzedaży wyłącznie z ręczną skrzynią biegów, benzyną lub LPG. Teraz model można skonfigurować także z wersją benzynową z automatyczną skrzynią biegów.
Dacia Sandero Journey z automatyczną skrzynią biegów za niecałe 73 000 zł
Najlepiej sprzedający się model Dacii w wykończeniu Journey i w wersji benzynowej ma trzycylindrowy silnik TCe o pojemności 1,0 litra, który rozwija moc 90 KM (160 Nm). Sandero przyspiesza do setki w czasie 13,4 sekundy, by osiągnąć prędkość maksymalną 169 km/h. Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 5,7 litra na 100 kilometrów.
Ponadto w specyfikacji Journey Dacia Sandero jest najlepiej wyposażona. Dlatego plasuje się w górnej części gamy i stoi powyżej wersji wyposażenia Essential i Expression. W standardzie model oferuje m.in.:
– reflektory w technologii LED,
– czujniki zmierzchu i deszczu,
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne,
– wewnętrzne lusterko wsteczne z funkcją dzień/noc,
– tablicę przyrządów z wyświetlaczem wielofunkcyjnym,
– system informacyjno-rozrywkowy Media Display z 8-calowym ekranem dotykowym,
– Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth,
– automatyczną klimatyzację,
– wielofunkcyjną kierownicę z możliwością regulacji wysokości i głębokości,
– tempomat i ogranicznik prędkości,
– detektor martwego pola,
– czujniki parkowania przód i tył.
Cena nowej wersji w Hiszpanii wynosi 16 640 euro. To stanowi odpowiednio wartość niecałych 73 000 zł. Czy taka wersja trafi również do polskiego cennika? Nie wiemy. Na pewno byłaby to chętnie wybierana opcja. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że większość producentów oferuje modele z tylko z automatyczną skrzynią biegów.
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.