BMW szykuje najmocniejszy samochód, jaki kiedykolwiek sprzedał!

BMW szykuje najmocniejszy samochód, jaki kiedykolwiek sprzedał!

Podaj dalej

Wielkimi krokami zbliża się ważna data w historii marki BMW. W przyszłym roku mija 50-ta rocznica działalności BMW M Performance. W związku z tym w kulisach mówi się, że na tę okazję powstaje coś kompletnie szalonego. Brytyjski CAR donosi, że producent zaprezentuje swój pierwszy elektryczny samochód o wysokich osiągach: iM2 . Specyfikacja robi ogromne wrażenie.

BMW szykuje supercar pod kryptonimem Project Katharina

Samochód oparty na serii 2 BMW, otrzyma czterosilnikowy system wykorzystujący „najbardziej ekstremalną technologię akumulatorową opracowaną dotychczas przez BMW”. System,  powala szaloną mocą 1341 koni mechanicznych.  To nieco ponad dwa razy więcej, niż moc obecnego najpotężniejszego samochodu BMW.
Cztery silniki oferują mega zaawansowany poziom wektorowania momentu obrotowego. Ten prawdziwy cios mocy, wspiera najbardziej ekstremalna technologia, jaką możesz sobie wyobrazić.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

IM2 ma przyspieszać do setki w czasie pomiędzy 2,0 a 2,5 sekundy. Prototyp Projektu Katharina, zgodnie z raportem, już ma za sobą sprint po Nordschleife. Potrzebował na to niecałe siedem minut. To szokujące, mając na względzie, że takie czasy wykręcają  supersamochody. Dla porównania model M8 Competition potrzebował na to o 40 sekund więcej.

BMW iM

Gdyby wierzyć plotkom produkcja iM2 będzie ograniczona. Super elektryk ma posiadać uproszczoną specyfikację wyścigową, gdzie znajdą się takie elementy jak panele z włókna węglowego, zdejmowane tylne siedzenie i cienkościenne szkło.

Na temat cen nic nie wiadomo. Biorąc pod uwagę, że ceny M2 CS ostatniej generacji startują od 314 000 złotych, można się spodziewać, że będzie drogie. Gdyby producent faktycznie wypuścił iM2 w przyszłym roku, to stwierdzenie, że energia elektryczna nie oznacza końca osiągów BMW, jest jak najbardziej zasadne.

BMW iM2
carmagazine uk

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News