Pierwsza generacja modelu Audi RS3 LMS, rozeszła się w liczbie 180 egzemplarzy sprzedanych klientom. Dziś jej miejsce w historii sportowych osiągnięć marki, przejmuje kolejna generacja.
Nowe RS3 LMS 2021 wnosi ze sobą wiele ulepszeń mechanicznych i technicznych, które będą poddane końcowym testom i ocenom w najbliższych miesiącach. Sprzedaż modelu rozpocznie się pod koniec tego roku.
Druga generacja RS3 LMS stylistycznie podąża za najnowszym A3
Samochód pilotażowy wykończony efektownym oklejeniem w barwach Audi Sport, ma gigantyczną osłonę chłodnicy,. Ponadto centralnie zamontowaną rurę wydechową z tyłu i ogromne, stałe tylne skrzydło.
Pod maską torowej wersji RS3 drzemie benzynowy, 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik. Nie ma rewolucji a jest ewolucja rodziny silników EA888. Serce modelu obecnie zapewnia moc do 340 koni mechanicznych przy 420 niutonometrach.
Zmodernizowana sześciobiegowa sekwencyjna przekładnia wyścigowa przekazuje moc na przednią oś. Ta jest wyposażona w wielopłytkowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, z regulowanym napięciem wstępnym.
Audi jest szczególnie dumne z postępów w dziedzinie bezpieczeństwa
Jak mówi producent „żaden inny samochód turystyczny TCR nie oferuje tylu opcjonalnych elementów bezpieczeństwa”, co RS3 LMS w standardzie. Mowa tu między innymi o klatce bezpieczeństwa wykonanej ze stalowych rur, sześciopunktowym pasie bezpieczeństwa solidnych wyścigowych fotelach kubełkowych i systemie gaśniczym. W opcjonalnym wyposażeniu są dostępne siatki zabezpieczające siedzisko, po prawej i lewej stronie.
Niezależnie od tego, czy chodzi o czasy jazdy, opcje konfiguracji, bezpieczeństwo czy ergonomię: chcemy zaoferować zespołom samochód, który jest jeszcze bardziej wyścigowy niż wcześniej- mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing.
W związku z tym, nie pozostaje nam nic innego jak czekać na emocjonujący sezon z kolejną generacją tego udanego modelu.