Produkcja sportowego Audi R8 nadal trwa dzięki klientom marki
Powszechnie wiadomo, że Audi od 2026 nie chce mieć w swoim portfolio żadnych nowych modeli spalinowych. W związku z tym powoli wygasza ich produkcję. Na liście takich modeli znajduje się między innymi sportowe Audi R8, które dla wielu fanów i klientów ma szczególne znaczenie.
Mówi się, że Niemcy planują opracować R8 na platformie elektrycznej, ale producent nie potwierdził jeszcze nowej modelu. Jednak zanim to nastąpi dobra wiadomość jest taka, że zanim przejdziemy do wersji napędzanej silnikami elektrycznymi, produkcja obecnej nie ustaje.
Wygaszanie modelu z kultowym silnikiem V10 miało nastąpić z końcem 2023 roku, ale dzięki doniesieniom Automobilwoche, wiemy, że tak się nie stało. Firma z Ingolstadt zdecydowała się przedłużyć produkcję supersportowego samochodu w fabryce Böllinger Höfe w Heilbronn. Ma ku temu ważny powód- ogromny popyt na sportowy model. NIE PRZEGAP: Ten odnowiony SUV to estetyczne objawienie kunsztu projektantów. Na początek w ofercie diesel, a potem hybrydy typu plug-in
Produkcja modelu potrwa do końca marca 2024 roku
Jak dowiedziało się Automobilwoche, niemiecki producent zamierza produkować swój supersportowy samochód do końca marca 2024 r. Model, który po raz pierwszy wprowadzono na rynek w 2006 roku, przeszedł kompleksowy lifting w 2015 roku. Potem w październiku 2022 roku producent premium wprowadził na rynek kolejny specjalny limitowany do 333 sztuk wariant – GT z silnikiem V10 i mocą 620 KM.
Ostatnie R8 zostały tak dobrze przyjęte przez klientów, że Audi zamierza kontynuować teraz produkcję modelu. Pierwotny termin, który zapowiedział w 2019 r ówczesny szef Audi Bram Schot to koniec roku 2023. Holender wyjaśnił na dorocznej konferencji prasowej firmy, że powodem tej decyzji jest konieczność stworzenia przestrzeni dla nowych modeli elektrycznych.
Sportowy model zjeżdża z taśmy produkcyjnych fabryki w Böllinger Höfen od 2020 roku. Na ten samej linii powstaje także elektryczne sportowe Audi e-tron GT. Jeśli spojrzeć na słupki sprzedaży za 2022 rok to wygrywa ten drugi model. Co świadczy o rosnącym trendzie na wariant elektryczny.
W 2022 r. sprzedano 1068 egzemplarzy R8 w porównaniu do 1887 egzemplarzy R8 w 2021 r. Porównywalnie w tym czasie sprzedaż e-tron GT wzrosła z 6896 pojazdów (2021 r.) do 10 042 samochodów w 2022 r. Jak wygląda tendencja zakupowa obu modeli w 2023 roku, Audi poda 19 marca. Czytaj także: Oszałamiające Audi R8 od ABT wygląda jak łowca trofeów, ale możesz nim jeździć po drodze