Audi planuje wielkie zmiany w zakresie produkcji samochodów. Istnienie jednej z fabryk stoi pod znakiem zapytania

Audi podobnie jak Volkswagen to marka wchodząca w skład niemieckiego koncernu VW Group. Nie jest tajemnicą, że moce produkcyjne, obu marek nie są takie, jakich oczekiwano. Sytuacja staje się coraz trudniejsza w związku z tym, Audi dokonuje redystrybucji mocy produkcyjnych.

Audi planuje wielkie zmiany w zakresie produkcji samochodów. Istnienie jednej z fabryk stoi pod znakiem zapytania
Podaj dalej

Audi zmodyfikuje sieć produkcyjną wspólnie z Grupą VW

Według publikacji Automobilwoche, Audi pracuje nad modyfikacjami sieci produkcyjnej. Z informacji, jakiej producent premium udzielił Automobilwoche, wynika, że ​​marka pracuje obecnie nad tym wspólnie z Grupą Volkswagen. „Oczekuje się, że szczegóły planów zostaną ogłoszone wiosną 2024 r.” – zapowiedziało Audi

Sytuacja staje się coraz trudniejsza, zwłaszcza przyszłość jednej z europejskich fabryk stoi pod znakiem zapytania. Jak wynika z informacji uzyskanych przez Automobilwoche, konsekwencje zmian mogą dosięgnąć brukselską fabrykę. Producent przewiduje także podjęcie pilnych działań w swoich lokalizacjach w Chinach.

Marka premium uznała, że to najwyższy czas, aby podjąć środki zaradcze w postaci nowej strategii, czego owocem jest, chociażby współpraca z chińskim gigantem SAIC i zakup jej platformy

Audi Q4 e-tron
Audi Q4 e-tron fot. Audi AG

Elektryczne Q4 e-tron nadal wyjeżdża tylko z fabryki w Zwickau

Producent z Ingolstadt przebudował belgijską fabrykę w 2023 roku kosztem wielu milionów euro. Pracownicy zakładu strajkowali przez dwa dni jesienią ubiegłego roku po tym, jak ich poinformowano, że produkcja modelu Q4 e-tron zostaje mocno okrojona.

Nie jest tajemnicą, że słaby popyt na pochodne MEB okazał się przyczyną, dla której Audi odwołało w Brukseli produkcję modelu Q4 e-tron. Powinna ruszyć już dawno temu. Według informacji Automobilwoche marka zbuduje tylko kilka egzemplarzy, aby zapewnić płynny wzrost w późniejszym terminie – gdy sytuacja teoretycznie będzie lepsza.

Pochodne MEB produkuje się obecnie dla VW w Zwickau, Wolfsburgu i Emden. Jednak nie jest tajemnicą, że tam także linie produkcyjne nie pracują pełną parą i pojawiają się przestoje. Jednak przyszłość niemieckiej fabryki jest zabezpieczona dzięki temu, że wyjeżdżają z niej modele Q4 e-tron.

Gorzej wygląda przyszłość brukselskiej fabryki, która do 1970 roku jest częścią Volkswagena. Dopiero w 2007 roku przeszła w ręce marki premium. Od końca 20222 roku to stamtąd wyjeżdżają elektryczne Q8 e-tron i Q8 e-tron Sportback.

Jednak mówi się, że firma ma w planach przenieść produkcję obu modeli do Meksyku i Chin. Ponadto, grupa rozważa produkcję modelu Audi w fabryce kolegów z Volkswagena w Puebla. To byłaby dla brukselskiej fabryki dotkliwa strata, która zagrozi istnieniu fabryki. Czytaj także: Audi z nową strategią i z nowym prezesem na rynek w Chinach. To uratuje biznes marki na Dalekim Wschodzie?

fabryka Audi w Brukseli wyprodukowała już ponad 200 tys elektrycznych pojazdów
Fabryka w Brukseli wyprodukowała już ponad 200 tys elektrycznych pojazdów Q8 e-tron

Przeczytaj również