Audi RS3 2025 – co je odróżnia od poprzedniej wersji?
Teraz kiedy Audi zdjęło zasłonę z modelu RS3 2025, wiemy, czym się różni od poprzedniej wersji. Nie jest tajemnicą, że inżynierowie marki podnieśli osiągi hot hatcha i już ustanowili nim nowy rekord na torze Nurburgring. Wiemy także, że niemiecka marka premium wprowadziła wiele modyfikacji stylistycznych do swojego topowego kompaktu.
Masywna, pojedyncza osłona chłodnicy Audi doczekała się nowej stylizacji i ma nowe obramowanie. Ponadto nowe są wloty powietrza, a światła do jazdy dziennej nigdy nie były tak skomplikowane. Teraz ich budowa obejmuje 24 elementy, które jak przystało na reprezentanta Audi Sport, ułożono w szachownicę. Klienci jednak mają w opcji jeszcze trzy inne opcje wizualizacji świateł DRL, które mogą konfigurowac za pomocą centralnego wyświetlacza informacyjno-rozrywkowego.
Także z tyłu Audi RS3 2025 doczekało się nowej grafiki oświetlenia i pionowych bocznych reflektorów. Esencją podkreślającą sportowe osiągi modelu są jednak dwie nowe owalne końcówki rur wydechowych z czarnymi ramkami i powiększony dyfuzor.
Do gamy kolorystycznej modelu Audi Sport dołączyły trzy nowe lakiery: Ascari Blue, Progressive Red i Daytona Gray z matowym wykończeniem. Hot Hatch otrzymuje zestaw 19-calowych matowych czarnych felg aluminiowych w standardzie, ale można wybrać drugi wzór koła w matowej ciemnoszarej lub błyszczącej metalicznej czerni.
Najwyższe osiągi można poczuć w ulepszonej kabinie sportowego kompaktu
Jeśli chodzi o kabinę Audi RS3 2025, to tu także wprowadzono kilka zmian. Klienci mogą je wyposażyć w nowe opcjonalne kubełkowe fotele RS z włókna węglowego, kontrastowe przeszycia na siedzeniach, środkowym podłokietniku oraz podłokietnikach drzwi i kierownicy. W ofercie jest również wysokiej jakości skóra Nappa.
Wirtualny 12,3-calowy kokpit Audi plus z widokami Sport, Performance i Runway był już standardem. W trybie Runway prędkość jest wizualizowana w odwrotnej kolejności, z najwyższymi obrotami na pierwszym planie i prędkością biegu jałowego w tle. Do tych funkcji dołączył teraz nowy obrotomierz, który wyraźnie wyświetla obroty na minutę w centrum zestawu wskaźników.
Producent zatrudnia zespół pięciu chemików, aby wszystkie wybrane materiały wydzielały idealny zapach nowego samochodu. Doświadczenie luksusu uzupełnia nowe oświetlenie ambientowe. To jednak nie zapach i komfortowe siedzenia dobrze trzymające w zakrętach są esencją tego modelu, tylko osiągi, prowadzenie i kultowy 2,5- litrowy turbodoładowany silnik.
Audi RS 2025 podobnie jak poprzedni model korzysta z pięciocylindrowego silnika o mocy 400 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Dzięki niemu hot hatch osiąga setkę w czasie 3,8 sekundy i pędzi z prędkością maksymalną 290 km/h. Nowy model może jednak pochwalić się lepszymi osiągami. W czym tkwi ich sekret?
Brzmienie i zapach doskonałości RS3 w asyście szybko pokonywanych zakrętów
Audi udoskonaliło rozdzielacz momentu obrotowego i całkowicie zmienny system rozdziału momentu obrotowego. Inżynierowie wprowadzili także zmiany w elektronicznej kontroli stabilności, selektywnej kontroli momentu obrotowego kół i adaptacyjnych amortyzatorach.
Nowe Audi RS teraz precyzyjniej wchodzi w zakręty i unika podsterowności. To pozwala pokonywać je szybciej niż dotychczas i szybciej przyspieszać. Ponadto nadsterowność RS3 jest również łatwiejsza do opanowania niż kiedykolwiek wcześniej. Nie jest tajemnicą, że to świetne wiadomości dla klientów wykorzystujących możliwości RS3 w sportach motorowych. Model od lat osiąga liczne sukcesy w tej dziedzinie.
Audi Sport zadbało także o wzmocnienie emocjonalnych wrażeń, łącząc opcjonalny układ wydechowy RS Sport i unikalny dźwięk, który opiera się na charakterystycznej sekwencji zapłonu 1-2-4-5-3. Kiedy sąsiednie i niesąsiadujące cylindry strzelają naprzemiennie, podkreślają moc i osiągi RS3. Zaaranżowany przez podwójny układ wydechowy RS ze zmienną kontrolą klap sugestywny efekt gwarantuje najwyższe emocjonalne wrażenia z jazdy. Aktywacja trybu Performance wymaga jedynie wciśnięcia przycisku, który specjalnie zaprojektowano na tor wyścigowy. Przycisk z ikoną szachownicy jest nowy tak jak czerwony przycisk RS na prawym ramieniu kierownicy. Ten pozwala na szybki dostęp do trybu RS Individual.
W nowym RS 3 premium jest także zapach. Topowy hot hatch to zatem doskonałość nie tylko pod względem wizualnym i osiągów. Działa na wszystkie zmysły w tym dotyku i węchu, kiedy tylko otworzysz drzwi samochodu. Wyjątkowa jakość RS3 towarzyszy mu od początku istnienia modelu. Tak jest także w jego najnowszej odsłonie. Nowe modele RS 3 Sportback i Sedan powstaną w fabryce Audi w Ingolstadt. Do dealerów trafią w październiku, a zamówienia można składać od końca sierpnia. Ceny RS 3 Sportback w Niemczech zaczynają się od 66 000 euro (ok. 282 000 zł), a dodatkowa opłata za wersję sedan wynosi 2000 euro.