Nowa strategia Audi pozwoli marce premium utrzymać klientów blisko salonów
Marka z czterema pierścieniami w logo ma mocnych rywali. Teraz gdy Audi udało się podbić sprzedaż, rywalizacja jest szczególnie zacięta, więc wymaga podjęcia dodatkowych środków. Producent zdecydował się na zmianę sprzedażowej strategii, która zmieni zasady gry zarówno w segmencie SUV-ów jak i sportowych limuzyn premium.
Audi uznało, że nie ma co czekać z liftingami modeli do połowy cyklu produkcyjnego. Trzy i pół roku to przecież sporo czasu, a rywale nie odpuszczają. Nowe funkcjonalności trafiają zatem do modeli Audi znacznie wcześniej.Dla Mercedesa i BMW nie jest to dobra wiadomość. Zwłaszcza że Audi aktualizuje najnowsze modele tj.: A5, Q5, A6, A6 e-tron i Q6 e-tron. To gwiazdy oferty producenta, które reprezentują wiele segmentów w tym modny SUV-ów.

Jeszcze więcej komfortu, dynamiki i rozrywki
Audi zmienia zasady gry i proponuje szereg ulepszeń w swoich 5 topowych modelach. Sedany, kombi i SUV-y zmieniają się na lepsze. Szereg ulepszeń obejmuje obszary systemu informacyjno-rozrywkowego, komfortu oraz dynamiki jazdy.
Konkretniej mówiąc Audi S5 i S6 e-tron pojawią się z funkcjonalnością o nazwie „Dynamic Plus”. W efekcie będą znacznie przyjemniejsze w prowadzeniu. Audi zmodyfikowało oprogramowanie sterujące napędem na cztery koła quattro i samochody będą szybciej reagować. Nowe S5 z silnikiem o poj.3 l i z mocą 367 KM skorzysta z większego momentu obrotowego przekazywanego na tylną oś. Zwinniejsze i przyjemne w prowadzeniu zadowoli wielu wybrednych klientów.
Sportowy charakter będzie można znaleźć także w S6 e-tron. W rozwijającym moc 551 KM modelu wyposażonym w dwa silniki elektryczne, tryb „Dynamic Plus” automatycznie aktywuje tryb „Sport” systemu kontroli trakcji i stabilności. To pozwoli wyeliminować nadsterowność samochodu i zintensyfikuje wrażenia z jazdy. To opcja w sam raz dla tych, którzy cenią sobie ograniczenia ingerencji systemów kontroli trakcji i stabilności. Audi jednak zadbało o bezpieczeństwo i S6 e-tron uruchomi je w krytycznej sytuacji.

Flagowe Audi A6 otrzymuje całą masę nowych funkcji
Bardzo popularne Audi A6 jest jedną z najświeższych nowości w katalogu marki. Rodzina modelu, który niedawno trafił na rynek, również zostaje zaktualizowana. Nowe funkcje zwiększają bezpieczeństwo, ale pozostają dodatkową opcją.
Nowe A6 będzie można sobie zamówić z reflektorami korzystającymi z technologii mikro-LED. Użytkownicy zyskają znacznie lepszą widoczność dzięki precyzyjnie sterowanym wiązkom światła, które selektywnie się wyłączają, by nie oślepiać innych uczestników ruchu. Warto wiedzieć, że cyfrowe komponenty, z jakich korzystają, mogą ostrzegać za pomocą symboli o śliskiej nawierzchni, zwracać uwagę na osoby znajdujące się w pobliżu jezdni oraz informować o niezamierzonym zjeździe samochodu z pasa ruchu. Producent dokłada do tego cały wizualny spektakl w postaci dynamicznych projekcji podczas wsiadania, wysiadania i na postoju. Ceniący cyfrowe możliwości nowego Audi A6 za sprawą inwestycji w nowe oświetlenie dostają do dyspozycji tylne światła z technologią OLED 2.0 pozwalające na interakcje z innymi pojazdami i użytkownikami dróg. Osiem dostępnych wzorów można uruchomić jednym przyciskiem.
Audi zaproponowało także nową, wielofunkcyjną kierownicę, która ma teraz fizyczne przyciski. Dodatkowo menu A6 zostało uproszczone i ma nowy interfejs graficzny. Na wzór tego zastosowanego w nowym SUV-ie Q3. Klienci mogą teraz wybierać między trzema trybami Audi virtual cockpit, w tym wyświetlać mapy podczas nawigacji. Nowością w ofercie będzie także opcjonalna kamera samochodowa rejestrująca filmy w rozdzielczości 4K. Producent zintegrował ją bezpośrednio z podstawą lusterka wewnętrznego.Ponadto gry samochodowe staną się jeszcze przyjemniejsze dzięki aktualizacjom modeli PPE i PPC.
W przypadku modeli Q6 e-tron i A6 e-tron producent z Ingolstadt zaktualizował oprogramowanie jednostki sterującej. To pozwala użytkownikom skuteczniej hamować i całkowicie zatrzymać pojazd po zwolnieniu pedału przyspieszenia- bez konieczności naciskania pedału hamulca. Marka nadrabia tym samym zaległości względem rywali, pozwalając jednocześnie na jazdę jednym pedałem.
