Audi w ciągu najbliższych dwóch lat całkowicie zmodernizuje chińską ofertę
Po publikacji wywiadu z nowym szefem marki Audi w Chinach wiemy, że Europejczycy mogą mieć powody do zazdrości, jeśli chodzi o to, jakie w najbliższym czasie będą modele marki opracowane na rynek chiński.
Johannes Roscheck został prezesem Audi China od 1 kwietnia i zaczął przejmować stery na najważniejszym rynku Audi na świecie. Ruszyła zatem machina nie tylko w kwestii pojazdów tworzonych we współpracy z SAIC, ale także ofensywy produktowej całkowicie nowej generacji pojazdów napędzanych paliwem na platformie PPC oraz elektrycznych na platformie PPE. W ciągu najbliższych 24 miesięcy oferta Audi w Chinach doczeka się całkowitej modernizacjii.
Wiadomo, że w Chinach rozwój i tempo wzrostu rynku pojazdów nowych na energię elektryczną jest bardzo szybkie. W rezultacie udział w rynku pojazdów napędzanych paliwem maleje. Jednak w przypadku tradycyjnych marek luksusowych głównymi bohaterami są nadal pojazdy napędzane paliwem.
Nowy wydłużony SUV Audi Q6L e-tron był już prezentowany przed chińską publicznością w kwietniu. W kolejnych miesiącach powstawały kolejno nowe Audi A5, Audi A6 e-tron i nowe Audi Q5. Wszystkie wkrótce zostaną wprowadzone na rynek chiński. Wymiana nowej generacji pojazdów paliwowych rozpocznie się od pierwszego A5 zbudowanego w oparciu o platformę PPC. Produkcja modelu w Chinach obejmie różne style nadwozia i konfiguracje.
Nie jest tajemnicą jednak, że wśród produktów marki w Chinach ważniejsze rangą są Audi A6L i Audi Q5L. Są to odpowiednio najlepiej sprzedający się sedan i SUV-y marki.
Audi odstępuje od zasady nazewnictwa w Chinach
FAW Audi ogłosiło niedawno, że następna generacja modelu A6L nie zmieni swojej nazwy w Chinach. To jest szczególne wyróżnienie wobec klientów w Chinach, stanowiące odstępstwo od globalnego planu marki, która dostosowała kolejność produktów i nazewnictwa do zasady: pojazdy na paliwo nieparzyste i pojazdy elektryczne o numerach parzystych.
Bestseller w postaci nowego napędzanego paliwem SUV-a Q5 został wprowadzony na rynek we wrześniu. W Chinach trafi do produkcji w 2025 roku. Jeśli chodzi o modele elektryczne, to w pełni elektryczna platforma marki PPE nowej generacji zadomowiła się już Changchun. Pierwszym modelem, który z niej skorzysta w Chinach to SUV Q6L e-tron, który trafi na tamtejszy rynek w 2025 roku.
Nie jest tajemnicą, że ze względu na wyjątkowe potrzeby chińskiego rynku Audi postawiło na swój system i strukturę badawczo-rozwojową w Chinach. Ponadto zdecydowało się na współpracę z Huawei w celu wprowadzenia do pojazdów wysokiej klasy inteligentnego systemu wspomagania jazdy. To może być coś, czego mogą zazdrościć europejscy klienci marki premium.
Oprócz nowego elektrycznego SUV-a Q6L e-tron, w 2025 roku w Chinach pojawi się również A6 e-tron. Według dostępnych informacji, wymiary nadwozia samochodu będą wydłużone względem europejskiej wersji. Ponadto do samochodu trafią nowe technologie opracowane na chiński rynek tj. inteligentne prowadzenie, inteligentny kokpit itp.
„Wiemy, że chiński rynek ma wiele wyjątkowych potrzeb. Z mojego punktu widzenia, chociaż niektóre potrzeby chińskiego rynku są obecnie wyjątkowe, w przyszłości mogą stać się światowymi trendami i będą stopniowo promowane i stosowane w inne rynki.”- powiedział Johannes Roscheck cytowany przez chiński Autohome.
DNA marki w Chinach pozostaje niezmienne
Jak informowaliśmy Audi i SAIC Motor wspólnie opracują nową platformę ADP (Advanced Digitized Platform) skupiającą się na rynku chińskim. Pierwszy w pełni elektryczny, skupiający się na inteligentnych sieciach model trafi oficjalnie na rynek w Chinach w 2025 roku. Audi jednak chce zachować spójność swoich sportowych i luksusowych genów w ofercie na całym świecie.
„Niezależnie od tego, czy jest to Europa, czy Chiny, gdy samochód Audi jedzie z prędkością 100 kilometrów na godzinę, jego stabilność musi być taka sama”- powiedział Johannes Roscheck cytowany przez chiński Autohome.
Największa w historii marki ofensywa produktowa marki w Chinach to jednak wyzwanie dla niemieckich inżynierów. Śpiewanie karaoke w samochodzie to dla nich zupełna nowość. To dlatego marka wzmacnia swoje lokalne możliwości badawczo-rozwojowe współpracując z chińskimi gigantami tj. Huawei.
„Widać zmiany w produktach Audi. Może nie są to tak zwane lodówki, kolorowe telewizory i duże sofy, ale z pewnością można dostrzec nowe przełomowe osiągnięcia Audi w zakresie wiodących przyszłych trendów, przy jednoczesnym trzymaniu się genów marki”- wyjaśnia prezes marki w Chinach.
Energia elektryczna i inteligencja stały się zupełnie nowymi tematami dla europejskiej marki. Teraz, gdy scena jest gotowa, a najlepsi aktorzy są w grze pozostaje nam tylko czekać, czy zaufanie jakim obdarzono nowego szefa marki pozwoli odegrać mu najlepsze przedstawienie w segmencie marek premium. Ma 24 miesięce, by przygotować się do najważniejszej w swoim życiu roli.