Hybrydowy jak Toyota RAV4 nowy Austral to dopracowana, świetna alternatywa
Francuska hybryda podobna do Toyoty RAV4 trafiła do cenników ulepszona pod każdym względem. Francuzi tym samym zaprezentowali znacznie ambitniejszą propozycję w segmencie SUV-ów, która wygrywa pod względem wzornictwa i relacji jakości i ceny.
Nowoczesne Renault Austral wkracza na rynek świetnie wyposażony, aby zmierzyć się z konkurencją od Toyoty, Kia, Hyundaia i Volkswagena. Ma do dyspozycji mocne argumenty w postaci pięknej linii nadwozia, udoskonalonych osiągów i jakości. Ten najpiękniejszy SUV w ofercie modeli Renault dostał wszystko by podbić sprzedaż marki.
Skok jakościowy widać nie tylko z zewnątrz, ale także we wnętrzu nowego Renault Austral. Użytkownicy otrzymują System OpenR Link z panoramicznym wyświetlaczem cyfrowym i zintegrowanymi usługami Google. To umożliwia bezproblemowe i pełne korzystanie z funkcji łączności. Do kompletu najnowszych technologii Renault dorzuciło także duży wyświetlacz przezierny, 32 systemy i asystentów kładące nacisk na komfort podróżowania i bezpieczeństwo. Nowy Austral oferuje również funkcje jazdy półautonomicznej poziomu 2.

Francuski SUV ma wiele do zaoferowania za niewiele
Renault Austral 2025 przyjmuje nową identyfikację wizualną francuskiej marki i udoskonala swoje osiągi, nie porzucając nowej, lepszej jakości użytych materiałów, izolacji akustycznej i ergonomii miejsca kierowcy. W efekcie nowy Austral jest elegancki nie tylko z zewnątrz. Całość ulepszeń pozwala mu stać się jednym z lepszych i tańszych SUV-ów dostępnych w Polsce.
Rywal modeli takich jak Volkswagen T-Roc, Hyundai Tucson, Kia Sportage, a nawet Toyoty RAV-4 ma do wyboru dwie opcje mechaniczne i obie z etykietą eko. Miękka hybryda o mocy 160 KM i pełna hybryda E-Tech o mocy 200 KM mogą pochwalić się niskim zużyciem paliwa. . Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że zelektryfikowana oferta silników eliminuje konieczność korzystania z wtyczek bez rezygnacji z jazdy w trybie elektrycznym w określonych sytuacjach.
Opcja o mocy 200 KM wyróżnia się płynną pracą i mocą wystarczającą do łatwego poruszania się w różnych sytuacjach. W cenniku Renault zaczyna się od 152 900 zł. Wersja z łagodną hybrydą jest bardziej przystępna cenowo, choć z nieco mniej energiczną reakcją. Kupimy ją już za 139 900 zł. W obu przypadkach poprawiono dynamikę jazdy modelu dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu czterech kół skrętnych 4Control. W efekcie nowy Austral zmniejsza promień skrętu i zapewnia większą zwinność podczas manewrowania i stabilność na drodze.
Wielowahaczowe zawieszenie tylne zarezerwowano dla najlepiej wyposażonych wersji. Taka inwestycja zwiększa komfort jazdy i jest przydatna np. na nierównych nawierzchniach.
Wyposażenie najtańszego francuskiego SUV- a z technologią E-Tech Evolution nie oszczędza na funkcjonalności. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in.:
– 2 gniazda USB-C z przodu + 2 gniazda USB-C z tyłu,
– podgrzewane fotele przednie,
– system air quality (filtr PM 2.5, funkcja oczyszczania powietrza w kabinie),
– światła przednie full LED Pure vision i tylne światła LED z efektem włókien 3D,
– czujniki parkowania tył, przód, bok,
– łopatki za kierownicą,
– openR link 9″ DAB, Arkamys z 6 głośnikami,
– 18’ calowe felgi aluminiowe.

Podsumowanie
Nie bez powodu nowe Renault Austral można pozycjonować jako jedną z najbardziej zrównoważonych propozycji w segmencie kompaktowych hybrydowych SUV-ów. Nie brakuje mu niczego, by mógł bezpośrednio konkurować z takimi modelami Volkswagena, Kia czy Toyoty w wariantach bez napędu typu plug-in. SUV o długości powyżej 4 metrów jest bardzo praktyczny. Pojemność bagażnika wynosi od 555 do 1761 litrów ( w zależności od wersji), a w wersji full hybrid oferuje zasięg 1100 kilometrów.
Renault proponuje nam dojrzałą formułę z odnowionym designem, najnowszą generacją technologii oraz wydajną i nieskomplikowaną ofertą mechaniczną. To propozycja, która wzmocni pozycję marki w segmencie wydajnych SUV-ów na polskim i europejskim rynku.

