Mercedes dostarczył wybranym klientom w Niemczech pierwsze egzemplarze elektryczno-wodorowego modelu GLC F-CELL. Wśród odbiorców samochodu można wymienić centralne i regionalne urzędy, organizacje związane z technologią wodorową (m.in. H2 Mobility) oraz przedsiębiorstwo kolejowe i logistyczne Deutsche Bahn. W późniejszym okresie kolejne egzemplarze pojazdu otrzymają firmy Air Liquide, Shell oraz Linde AG, jak również miasta Stuttgart oraz Hamburg. Od wiosny 2019 r. w ramach usług Mercedes-Benz Rent samochód stanie się dostępny również dla innych klientów biznesowych i prywatnych.
Mercedes dostarczył wybranym klientom pierwsze egzemplarze modelu GLC F-CELL
GLC F-CELL to hybryda plug-in, która może się poruszać poprzez zasilanie z akumulatora lub dwóch zbiorników z wodorem o pojemności 4,4 kg każdy. W obu przypadkach samochód nie generuje szkodliwych emisji. Zbiorniki z wodorem pojazdu mogą zostać uzupełnione w trzy minuty. Zasięg modelu podczas zasilania z akumulatora wynosi 51 km (cykl NEDC). Gdy do napędu wykorzystuje się wodór, pojazd jest w stanie przejechać 430 km na jednym tankowaniu (NEDC). Samochód dysponuje również trybem hybrydowym, podczas którego aktywne są oba źródła energii. Moc zeroemisyjnego Mercedesa wynosi 211 KM (155 kW).
Jak informuje Daimler, premiera pojazdu następuje w wybranych lokalizacjach z uwagi na fakt, że sieć stacji tankowania wodoru znajduje się w początkowej fazie rozwoju. Odpowiednią infrastrukturą dysponują obecnie m.in. Stuttgart, Düsseldorf, Berlin, Hamburg, Frankfurt, Monachium oraz Kolonia. GLC F-CELL będzie oferowany klientom w formie krótko- lub długoterminowego wynajmu obejmującego pełny serwis pojazdu wraz z pakietem gwarancyjnym.
Daimler z partnerami opracował plan rozwoju infrastruktury tankowania wodoru. Do końca 2019 r. liczba stacji w Niemczech ma się zwiększyć z obecnych 52 do 100, zaś docelowo do 400. Niemiecki koncern pracuje nad technologią wodorową od lat 80 ubiegłego wieku. Daimler zaprezentował publicznie swój pierwszy, koncepcyjny samochód zasilany ogniwami paliwowymi (NECAR 1) w 1994 r.
Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL