Używane BMW M5 za grosze

Kupujący twierdzi, że zapłacił za ten konkretny egzemplarz BMW M5 jedyne 2000 dolarów, czyli około 7200 złotych. Samochód był nieużywany od siedmiu lat po tym, jak wymiana sprzęgła unieruchomiła go w miejscu. Pod maską znajduje się fantastyczny silnik V10 o mocy 510 koni mechanicznych.
Gdyby samochody były oceniane wyłącznie na temat ich potencjalnego ryzyka i nagrody, E60 BMW M5 zajmowałby się w pobliżu samego szczytu. Z jego naturalnie aspirowanym silnikiem V10 ten super sedan reprezentuje ostatni nie turbodoładowany M5, mechaniczne arcydzieło z reputacją zarówno blasku, jak i bólu głowy.
BMW słynie z bardzo szybkiego zużycia łożysk i wielu innych elementów. Z pewnością nie jest to samochód dla ludzi ze szczupłym portfelem. Mimo to, ktoś postanowił zaryzykować i kupił uszkodzony egzemplarz za jedyne 2000 dolarów.
Czy tania naprawa zadziała?

Poprzedni właściciel zmienił sprzęgło, ale nie mógł ponownie uruchomić samochodu. Od wtedy auto spędziło aż siedem lat idąc bezczynnie w garażu. Nowy właściciel twierdzi, że samochód musi wykonać adaptację transmisji z powodu nowego sprzęgła. Jest jednak problem.
Co ciekawe, właściciel zauważył, że światło hamulca parkingowego jest włączone, nawet gdy sam hamulec parkingowy jest w rzeczywistości wyłączony. Oznacza to, że „mózg” samochodu może oprzeć się procedurze adaptacyjnej, ponieważ uważa, że hamulec jest włączony. Mówią, że czytnik kodu OBD II potwierdza tę teorię.
Teraz mechanik pracuje przy swoim BMW, chcąc odłączyć przełącznik mówiące ECU że hamulec jest włączony. Oczywiście pozostają pytania dotyczące bardziej niesławnych mechanicznych słabych punktów M5. To może wystarczyć, aby rozwiązać ten BMW przez wiele lat, ponieważ sprzęgło jest w zasadzie nowe.