WRC2 Challenger - nowa kategoria Kajetanowicza

WRC2 z każdym sezonem mistrzostw świata przechodzi pewne modyfikacje. Wraz z rozwojem rywalizacji organizatorzy chcą zapewnić załogom jak najwięcej i najsprawiedliwsze sposoby rywalizacji. Przyjrzyjmy się więc cyklowi WRC2 Challenger, który pojawił się w regulaminie w tym sezonie.

WRC2 Challenger – nowa kategoria Kajetanowicza
Podaj dalej

WRC2 się rozwija

Klasyfikacja WRC2 powstała w 2013 roku i zastąpiła dobrze znane SWRC, w której walczyli kierowcy w samochodach klasy S2000. Wraz ze zmianą regulaminów i pojawieniem się samochodów klasy R5, federacja postanowiła stworzyć nowe zasady rywalizacji.

W WRC2 mogli rywalizować zawodnicy w autach klasy S2000, R5 i RRC. Na katach historii jako pierwszy mistrz zapisał się broniący obecnie barw ORLEN Team: Robert Kubica. Polak pokonał wówczas Abdulaziza Al-Kuwariego oraz Jurija Protasowa.

Seria z kolejnymi latami rozwijała się i istnieje do dziś. Wraz z pojawieniem się kolejnych fabrycznych załóg w „drugoligowej” batalii, organizatorzy mistrzostw świata postanowili w 2020 roku rozdzielić prywatnych kierowców i fabrycznych. Pierwotny podział mocno zaburzał rywalizacji i sprawiał pewne problemy kibicom, dlatego od zeszłego roku mamy rywalizacją w klasyfikacji generalnej oraz innych klasach.

WRC2 Challenger – co to jest?

W tym sezonie światowa federacja postanowiła wprowadzić kolejne modyfikacje. O ile klasyfikacja generalna nie uległa zmianom, o tyle zawodnicy mogą rywalizować także w innych kategoriach. Jedną z nich jest WRC2 Challenger, w której Rajd Meksyku wygrał Kajetan Kajetanowicz.

Pierwotnie WRC2 Challenger miało zastąpić juniorską rywalizację WRC2. Regulamin sprawia jednak, że również bardziej doświadczeni kierowcy mogą walczyć o triumf. Na koniec sezonu zostaną wskazani mistrzowie wśród kierowców i pilotów.

W WRC2 Challenger zniesiono barierę wieku. Ograniczeniem są tylko sukcesy odniesione w przeszłości. O punkty nie mogą walczyć kierowcy, którzy zdobywali tytuły w WRC2 i starym WRC3. Wykluczeni są tez zawodnicy, którzy w przeszłości byli nominowanie do zdobywania punktów w klasyfikacji producentów. Oznacza to, że o tytuł mogą walczyć reprezentanci ORLEN Team: Kajetan Kajetanowicz i Martin Prokop. Do walki z pewnością dołączy również Mikołaj Marczyk.

Po trzech rundach sezonu na czele znajduje się trzech kierowców. Nikołaj Griazin, Sami Pajari i Kajetan Kajetanowicz startowali po jednej z rund i odnosili w niej triumfy, co oznacza, że mają po 25 punktów. Do końcowego wyniku zaliczy się sześć najlepszych rezultatów z siedmiu wyznaczonych rajdów. W tej klasyfikacji nie dodaje się punktów za Power stage.

Przeczytaj również