Williams postawił na błękit
W nowym FW45 dominują głównie niebieskie barwy. Na aucie da się zauważyć logotypy Gulf Oil, Stephens, Michelob ULTRA i PureStream. Projekt malowania jest ewolucją tego znanego z poprzedniego sezonu. Barwy zostały wykończone w matowy sposób, co ma zapewnić agresywniejszy wygląd na torze.
Pojazd pierwszy raz wyjedzie na tor 13 lutego podczas dnia filmowego. Ekipa już poinformowała, ze zmianom uległa podłoga oraz zoptymalizowano układ chłodzenia jednostki napędowej. Ulepszeniu uległo także przednie zawieszenie oraz aerodynamika. Zespół zapowiedział, że Fw45 jest bardziej wydajny aerodynamicznie i ma lepsze właściwości jezdne od swojego poprzednika.
Powalczą o punkty?
– Jestem naprawdę podekscytowany, że mogę zacząć kolejny rok z zespołem. Samochód wygląda świetnie. Zespół w zeszłym roku i zimą pracował naprawdę ciężko, by zając się niektórymi kluczowymi obszarami w naszym samochodzie. Starali się zmaksymalizować to, co wydobędziemy z samochodu na 2023 rok. Nie mogę się doczekać, by zobaczyć, co będę mógł zrobić w FW45. W tym roku witamy również nowych partnerów, więc wspaniale jest być w tym miejscu – zapowiadał Alex Albon.
– Jestem naprawdę podekscytowany rozpoczęciem sezonu po czymś, co wydawało mi się długą zimą. Jestem bardzo zmotywowany. Włożyliśmy kawał ciężkiej pracy. Samochód wygląda niesamowicie i pokazuje ogromny wysiłek, jaki zespół poświęcił przed sezonem. Nie mogę doczekać się jazd na Silverstone przed wylotem do Bahrajnu – komentował Sargeant.
– Williams Racing kontynuuje transformację, więc z dumą prezentujemy tegoroczne barwy. Jesteśmy podekscytowani tegorocznym samochodem. Nie mogę wystarczająco podziękować całemu zespołowi w Grove za ich ciężką pracę w przygotowaniach do sezonu. Cieszę się, że mogę powitać w naszej podróży zarówno nowych, jak i obecnych partnerów. Wraz z naszym nowym szefem zespołu: Jamesem Vowlsesem, który dołączy do nas jeszcze w tym miesiącu, a także z naszym ekskluzywnym składem kierowców: Alexem i Loganem, Williams Racing da z siebie wszystko w 2023 roku – mówił Matthew Savage, prezes zarządu Williamsa.