Williams zostaje z Albonem
Brytyjska ekipa poinformowała, że w sezonie 2023 w składzie pozostanie Alex Albon. Taj podpisał wieloletnią umowę. W tym roku dołączył do zespołu, zastępując George’a Russella, po tym, gdy Brytyjczyk został zwolniony z kontraktu zawartego z Red Bullem. Albon w nowej ekipie wyrósł na lidera i zdobył wszystkie punkty zespołu w tym sezonie. Był dziesiąty w Australii i dziewiąty w Miami, co daje mu obecnie trzy punkty.
🚨 Announcement 🇹🇭
Our number 23 stays for 2023 and beyond!@Alex_Albon commits his future, signing a multi-year contract 👊#WeAreWilliams pic.twitter.com/MJ4aMXoFZj
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 3, 2022
– Jestem bardzo podekscytowany, że zostanę w Williams Racing w 2023 roku. Nie mogę doczekać się, by zobaczyć, co możemy osiągnąć jako zespół w pozostałej części tego sezonu i w przyszłym roku. Zespół osiągnął w tym roku kilka mocnych korzyści. Kontynuowanie tej podróży jest ekscytujące i wiemy, że możemy dalej się rozwijać – komentował Albon.
– Alex jest wspaniałym kierowcą i cenionym członkiem Williams Racing. Cieszymy się, że możemy potwierdzić, że będziemy z nim współpracować dłużej. Alex wnosi świetne połączenie umiejętności i wnikliwych wniosków. Pomoże to zespołowi osiągnąć większe sukcesy w przyszłości. Jest zaciętym zawodnikiem. Okazał się popularnym i lojalnym członkiem zespołu. Cieszymy się, ze zapewni nam stabilną bazę do dalszego rozwoju w nowej erze samochodów F1 – komentował Jost Capito, szef zespołu.
Gdzie są wolne miejsca?
Transferowa karuzela po decyzji Sebastiana Vettela zaczęła kręcić się zdecydowanie szybciej. Kto musi szukać jeszcze kierowców na przyszły rok? W ekipie Mercedesa oczywistością jest przedłużenie umowy z George’em Russellem. Brytyjczyk ma roczny kontrakt z opcją wieloletniego przedłużenia. Lewis Hamilton pozostanie w składzie co najmniej do końca 2023 roku.
Spokojne o swój skład mogą być ekipy Red Bulla i Ferrari. Każdy z kierowców ma umowę co najmniej do końca 2024 roku, a Max Verstappen może pochwalić się kontraktem obowiązującym do końca 2028 roku. Pewny skład po ogłoszeniu Fernando Alonso ma również zespół Aston Martina.
W ekipie Alpine Esteban Ocon ma umowę ważną do końca 2024 roku i trwają poszukiwania drugiego zawodnika. McLaren ma zakontraktowanego Lando Norrissa do 2025 roku i umowę z Danielem Ricciardo do końca obecnego sezonu z możliwością przedłużenia o rok. Williams nie podjął jeszcze decyzji, co z Nicholasem Latifim.
Najwięcej zagadek pojawia się w zespołach Alfa Romeo F1 Team ORLEN, Haasie i AlphaTauri. Kontrakt Valtteriego Bottasa wygasa z końcem roku, ale istnieje klauzula umożliwiająca przedłużenie umowy do końca 2024 roku. Pierre Gasly jest zatrudniony do końca 2023 roku, a Kevin Magnussen, gdy zastępował Nikitę Mazepina informował o wieloletniej umowie. Pozostałe miejsce we wspomnianych ekipach są wolne.