Toyota zostanie na dłużej. Stawia jednak żądania!

Toyota, która zaciekle walczy o tytuły rajdowych mistrzostw świata, zobowiązała się do pozostania w WRC długoterminowo. Marka chce jednak zmian i zwiększenia liczby producentów.

Toyota zostanie na dłużej. Stawia jednak żądania!
Podaj dalej

Toyota na dłużej

Po Rajdzie Finlandii, gdzie wygrał Elfyn Evans, Akio Toyoda nakreślił długoterminową przyszłość marki, ale jednocześnie wezwał innych producentów do dołączenia do serii.

Toyoda, który w Finlandii zastępował w roli szefa zespołu Jari-Mattiego Latvalę, jednocześnie nadzorował ogłoszenie budowy nowego centrum rozwojowego, co ma wskazywać na potwierdzenie długoterminowych planów.

– Można to potraktować jako zaangażowanie Toyoty w rajdowe mistrzostwa świata. Po siedemnastu latach nieobecności i po tym jak wróciłem jako prezes, powiedziałem, że chcę, by nasz powrót był zatwierdzony. W ten sposób wróciliśmy do mistrzostw. Są dwa powody, dla których wróciliśmy. Pierwszym jest wykorzystani doświadczenia do tworzenia lepszych samochodów, a drugim rozwój zasobów ludzkich. Gdy stracimy te dwa powody, stracimy rację bytu jako firma. Dlatego też decydujemy się na długoterminowe zaangażowanie – mówił Toyoda.

– Gdy patrzysz na WRC, Toyotę, Hyundaia i M-Sport, to chcesz więcej. Im więcej uczestników, tym lepiej dla sportu motorowego. Staram się wykorzystywać każdą okazję, by wzywać ludzi do dołączenia i zapewnienia dobrej rywalizacji – dodał.

Toyoda wyraził również opinię na temat przyszłość WRC i przepisów, które wejdą w życie w 2027 roku: – W tej chwili, nie znamy poprawnej odpowiedzi. Nie wiemy jaka będzie przyszłość. W dzisiejszych czasach nie powinieneś koncentrować się tylko na jednej opcji i podążać za nią. Wszyscy pracują nad różnymi rzeczami. Pojawiają się innowacje techniczne i powinniśmy dalej szukać i badać różne technologie. To sposób na zmianę przyszłości.

Toyota – statystyki

Toyota w swoim dorobku ma sześć tytułów wywalczonych w stawce producentów i osiem wśród kierowców. 82 wygrane rundy zapewniły różne modele Corolli, Celici i Yarisa. Na podium kierowcy japońskiej marki byli oglądani 234 razy. Toyota była najlepsza w 24 różnych rajdach zaliczanych do mistrzostw świata. Najlepszym kierowcą w historii marki pozostaje Carlos Sainz, który wygrał z Toyotą piętnaście rund WRC. Jedenaście razy zwycięskiego szampana smakował Sebastien Ogier, a dziesięć Ott Tanak i obecny mistrz świata Kalle Rovanpera.

Przeczytaj również