Wszystkie trzy zespoły WRC obecnie mocno koncentrują się na budowie hybrydowego auta Rally1. M-Sport jako jedyny ma już w swojej ofercie auto klasy Rally2. Hyundai nadal je rozwija, a Toyota rozważa budowę go lub pojazd niższej kategorii. M-Sport ma również auto klasy Rally3. Co więcej, warto wspomnieć, że wkrótce również auta klasy Rally2 będą miały być wyposażone w napędy hybrydowe.
– Chcemy uruchomić program dla klientów i samochód, który będziemy mogli sprzedawać. Nadal badamy opcje Rally2 i Rally3. Na pewno obie klasy są interesujące. Nie zdecydowaliśmy jednak, który z nich stworzymy jako pierwszy – informował Jari-Matti Latvala, szef zespołu Toyoty.
W Rally2 Toyota będzie mogła porównać się ze zdecydowanie większą liczbą rywali. Regularnie na trasach WRC możemy oglądać M-Sport, Citroena i Skodę, a z aut R5 Volkswagena i Hyundaia. Jak wspomniałem wcześniej w Rally3 na razie mamy jedynie Fiestę, ale inni producenci rozważają budowę aut w tej kategorii.
Bazą na budowę auta nowej kategorii dla japońskiego producenta ma być Yaris GR, który jako cywilne auto zebrał wiele pochlebnych opinii.