Toyota GR86 – praca od podstaw
– Pracowaliśmy nad nowym autem przez ostatnie pół roku. Niesamowite w tym projekcie jest to, że Toyota Motors Corporation wysłała do nas samo nadwozie, co było dla nas dużym ułatwieniem, bo nie musieliśmy demontować nowego samochodu, ale budować w zasadzie od podstaw – mówił Kuba Przygoński.
– Największą zmianą jest przejście na nową jednostkę silnika. Pod maską GR86 znajduje się silnik z najnowszej Toyoty Supry – R6 3.0, 6 cylindrowy motor doładowany jedną turbosprężarką. Jest to silnik, który jest najnowszą technologią, co jest dla nas dużym wyzwaniem i zmianą. Nadwozie auta jest z niebieskiego karbonu, co – oprócz zalet estetycznych – ma dodatkową zaletę: jest po prostu lekkie. Dodatkowym wyróżniającym to auto elementem jest duży spoiler przez co będzie dodatkowy docisk tylnej osi – dodał.
Zmiany, zmiany, zmiany
Oczywiście serce Toyoty GR86 do driftu zostało poddane także innym modyfikacjom, a lista zmian jest całkiem długa. Auto otrzymało m.in. mocniejszą turbosprężarkę, wydajniejsze wtryskiwacze paliwa, nowy komputer (ECU), a chłodnice znajdują się z tyłu auta, by poprawić rozłożenie masy i zrobić więcej miejsca w komorze silnika.
Toyota GR86 otrzymała także karbonowe, bardzo wytrzymałe sprzęgło, wyczynową, sekwencyjną skrzynię biegów o 6 przełożeniach, specjalny, wyścigowy tylny dyferencjał, który na sztywno spina obie półosie i którego przełożenia można zmienić w zaledwie kilka minut. Auto do driftu musi mieć też odpowiednie hamulce. Kluczowym elementem wyposażenia jest oczywiście hydrauliczny hamulec ręczny, który ułatwia inicjowanie poślizgu oraz utrzymywanie go w czasie hamowania.
Również pod względem wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa profesjonalne auta do driftu nie odbiegają od standardów wyznaczanych przez topowe rajdówki czy auta wyścigowe. Toyota GR86 Kuby Przygońskiego otrzymała: klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy, specjalny zbiornik paliwa, główny wyłącznik prądu oraz kubełkowe fotele z szelkowymi pasami.
Nowa Toyota GR86 Kuba Przygoński ma 920 KM i waży 1250 kg. Kuba zadebiutuje nią już w ten weekend w Niemczech podczas zwodów Drift Masters European Championship.