RSMP 2023 na start. Znamy pierwsze szczegóły Rajdu Świdnickiego

RSMP 2023 na start. Znamy pierwsze szczegóły Rajdu Świdnickiego

RSMP 2023 na start. Znamy pierwsze szczegóły Rajdu Świdnickiego

Podaj dalej

Niecały miesiąc pozostał do rozpoczęcia tegorocznej odsłony Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zmagania o miano najlepszej rajdowej załogi w kraju otworzy 51. edycja Rajdu Świdnickiego (22-23 kwietnia). O zwycięstwo zawodnicy powalczą na 13 odcinkach specjalnych o łącznej długości 132 km.

Ramowy plan już znany

Podobnie jak w ubiegłym roku Rajd Świdnicki odbędzie się w formule sobota-niedziela. Na sobotni poranek (22 kwietnia) organizatorzy z Automobilklubu Sudeckiego zaplanowali odcinek testowy (od 9 do 12). Ceremonia rozpoczęcia zawodów rozpocznie się o 14:30 w hali lodowiska w Świdnicy.

Harmonogram pierwszego etapu składa się z czterech odcinków specjalnych, w tym dwóch przejazdów widowiskowego i popularnego wśród kibiców oesu rozgrywanego na ulicach Świdnicy. Z kolei w niedzielę kierowcy i piloci pokonają dziewięć prób sportowych na asfaltowych drogach w Górach Sowich i Wałbrzyskich.

Zawody zakończą się 23 kwietnia o godzinie 18:00. Szczegółowy harmonogram 51. Rajdu Świdnickiego poznamy we wtorek, 28 marca. Listę załóg, które wezmą udział w pierwszej rundzie RSMP 2023 organizatorzy opublikują w środę 12 kwietnia.

W poprzednim sezonie Rajd Świdnicki wygrali Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel (Skoda Fabia Rally2 evo). Za reprezentantami ORLEN Team uplasowali się Grzegorz Grzyb i Adrian Sadowski (Skoda Fabia Rally2 evo), a najniższy stopień podium wywalczyli Szwedzi – Tom Kristensson i Andreas Johansson (Hyundai i20 R5).

Co mówi historia?

W zeszłym roku załogi rywalizowały na trasie o długości 119,15 km. Ostatni raz zawodnicy mieli okazję walczyć na tak długiej trasie jaką przygotowano na ten sezon w 2017 roku. Wówczas odcinki specjalne mierzyły 135,8 km. Najlepszy okazał się Filip Nivette, którego w skodzie Fabii R5 pilotował Kamil Heller.

fot. Tomasz Macherzyński

W XXI wieku najdłuższą edycję rajdu zorganizowano w 2004 roku, gdy impreza nosiła jeszcze nazwę Rajdu Elmot. Wówczas zawodnicy zmagali się z trasą o długości 233,04 km oesowych. Najlepiej w tych warunkach poradził sobie Leszek Kuzaj. W Subaru Imprezie pilotował go Maciej Szczepaniak.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News