Rajd Sardynii – historia
Impreza zadebiutowała w kalendarzu najważniejszego rajdowego cyklu w 2004 roku. Na karty historii jako pierwsi triumfatorzy zapisali się Petter Solberg i Phil Mills, którzy korzystali z Subaru Impreza S10 WRC.
Rekordzistami wydarzenia rangi WRC są Sebastien Loeb i Sebastien Ogier, którzy triumfował czterokrotnie. Dwoma zwycięstwami mogą pochwalić się Thierry Neuville, Dani Sordo i Ott Tanak. Wśród producentów po pięć triumfów mają Citroen i Hyundai.
Najlepszy wynik dla biało-czerwonych wywalczyli w 2013 roku Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. Duet skorzystał z Forda Fiesty WRC i znalazł się na siódmym miejscu.
Co nas czeka w tym roku?
W tym sezonie o triumf powalczy dziewięć załóg w autach klasy Rally1. Toyota wystawi cztery Yarisy dla Kallego Rovanpery, Takamoto Katsuty, Elfyna Evansa i Sebastiena Ogiera. Hyundai zapewni i20 N Rally1 dla Thierry’ego Neuville’a, Esapekki Lappiego i Daniego Sordo. Barw M-Sportu będą bronili Ott Tanak i Pierre-Louis Loubet.
Lista WRC2 liczy aż 38 pozycji. Na czele ustawiono korzystającego z Citroena C3 Rally2 Uhoana Rossela oraz używających Skód: Olivera Solberga, Andreasa Mikkelsena i Nikołaja Griazina. Teemu Suninen zaprezentuje się za kierownicą Hyundaia. Polscy kibice z zapartym tchem będą śledzić kolejne poczynania kierowców ORLEN Team: Kajetana Kajetanowicza, Mikołaja Marczyka i Martina Prokopa. Cała trójka skorzysta ze Skód Fabii RS Rally2, podobnie jak Daniel Chwist.
Organizatorzy w tym roku zaplanowali dziewiętnaście odcinków specjalnych. Decydujące o losach rywalizacji wydają się odcinki pierwszego i drugiego etapu, które mierzą odpowiednio 141,24 i 133,62 km. W piątek na zawodników czeka m.in. mierzący blisko 50 kilometrów os Monte Lerno-Sa Conchedda. Na niedzielę zaplanowano tylko 46,02 kilometrów oesowych.