Barbórka – historia
Pierwsza edycja Rajdu Barbórka została zorganizowana w 1964 roku. Historycznymi triumfatorami zostali Franciszek i Alicja Postawkowie, którzy na trasach zaprezentowali się w Volvo PV 544. Impreza nigdy nie była zaliczana do wyżej rangi mistrzostw i w całej swojej historii stanowiła finałowe święto sportów motorowych w Polsce. Jedynie w latach siedemdziesiątych wydarzenie znajdowało się w kalendarzu mistrzostw okręgu warszawskiego.
Rekordzistą imprezy jest obecny kierowca ORLEN Team: Kajetan Kajetanowicz. Nasz eksportowy kierowca wygrywał Rajd Barbórka ośmiokrotnie. Sześć triumfów w swoim dorobku ma Tomasz Kuchar, który może pochwalić się największą liczbą miejsc na podium: dwunastoma.
Bogata lista zgłoszeń
Kierowcy ORLEN Team: Kajetan Kajetanowicz i Mikołaj Marczyk otwierają tegoroczną listę zgłoszeń Rajdu Barbórka. 131 załóg znalazło się na liście zgłoszeń imprezy. Za kierowcami ORLEN Team, którzy skorzystają ze Skód Fabii ustawiono dwóch kierowców w Hyundaiach i20: Łukasza Byśkiniewicza i Jarosława Szeję. W najmocniejszej klasie R1 znalazło się łącznie 43 załogi. Czołówkę klasy R2 tworzą Jacek Sobczak w Porsche 911 GT3 oraz Kamil Bolek i Agnieszka Załęcka w Peugeotach 208 Rally4. Stawkę klasy R3 otwiera Krzysztof Stańdo w Peugeocie 208.
Na liście nie mogło zabraknąć również zawodników w autach historycznych. W klasy Y1 Gracjan Predko pokaże się w Subaru Impresie S5, a Marcin Majcher w Subaru Legacy. Klasę Y2 otwierają Arkadiusz Kula w Renault Megane Maxi i Mateusz Kuczyński w Suzuki Swifcie.
Świetnie wyglądają również klasy H1, H2 i H3. Na liście znajdziemy zawodników w Fordzie Sierrze Cosworth, Lancii Delcie Integrale, Mercedesie Benzie C123 i Talbocie Sunbean. Nie zabraknie również Fiatów 126p, Polonezów i Warszawy! Cała lista zgłoszeń jest dostępna tutaj.
Co nas czeka?
Rywalizacja na tegorocznym Rajdzie Barbórka rozpocznie się drugiego grudnia od odcinka w Pruszkowie. Wieczorny oes zaplanowano na 17:35 i bęzie mierzył 3,60 km. Czołowa dwudziestka listy zgłoszeń ruszy do rywalizacji w odwróconej kolejności i rozpocznie zmagania. Pozostali ruszą do boju za najwyżej rozstawionymi.
Sobota będzie stała pod znakiem walki na torze w Słomczynie oraz Służewcu. Obie próby będą pokonywane dwukrotnie. W Słomczynie trasa będzie mierzyć 3,85 km, a na Służewcu 5,38 km. Rywalizację zamknie odcinek na Bemowie, który będzie mierzył 1,78 km. Zawodnicy będą startować od końca stawki.
Wieczorem najlepszych czeka rywalizacja na ulicy Karowej. Kryterium rozpocznie się o 17:00.