Puma będzie jeszcze lepsza. Rok 2023 będzie należeć do niej?

Puma będzie jeszcze lepsza. Rok 2023 będzie należeć do niej?

Puma będzie jeszcze lepsza. Rok 2023 będzie należeć do niej?

Podaj dalej

Ford Puma Rally1, który zadebiutował w tym roku na odcinkach specjalnych, w przyszłym sezonie może być jeszcze lepszy. Szef zespołu M-Sport w mistrzostwach świata zapowiada spore postępy.

Puma w wersji hybrydowej

Od tego sezonu w mistrzostwach świata zespoły walczące o najwyższe laury zobowiązane są do wystawiania samochodów z napędami hybrydowymi. M-Sport zdecydował się stworzyć nową konstrukcję na bazie Pumy. Ekipa chce wykorzystać zdobytą wiedzę i sezon 2023 rozpocząć równie mocno co tegoroczną rywalizację.

– Było wiele dyskusji na temat decyzji Craiga i myślę, że pod wieloma względami przyćmiło to naprawdę pozytywne postępy, jakie poczyniliśmy jako zespół. W szczytowych momentach sezonu demonstrowaliśmy naszą zdolność do wygrywania. Zwycięstwo w Monte Carlo z Sebem było bardzo wyjątkowe. Seb nadal pokazał swoją prędkość i potencjał samochodu, za każdym razem, gdy do niego wsiadał – mówił Richard Millener, szef M-Sport Ford w WRC.

– Poza Loebem byli też Gus i Pierre-Louis, którzy osiągali naprawdę dobre wyniki. Początek roku Gusa był wspaniały. Nie zapominajmy, że po Szwecji był trzeci w mistrzostwach – dodał.

– Pierre-Louis odniósł swój pierwszy oesowy sukces i pierwszy raz przewodził stawce. To rodzaj tempa i potencjału, z którym możemy pracować. Bylibyśmy podekscytowani mogąc wykorzystać to i iść do przodu.

Gus Greensmith (Ford Puma Rally1) - Rajd Monte Carlo 2022 (WRC)
fot. M-Sport Ford World Rally Team

Zespół będzie walczył

– Myślę, że ludzie zrozumieli, że w tym sezonie sprawy zawsze są proste. Ekipa jest po prostu niesamowita. Jako pierwsi wystawiliśmy pięć aut Rally1 na jednym rajdzie. Uwierzcie mi, że wymaga to trochę pracy. W tym trudnym roku mieliśmy kilka prawdziwych szczytów. Nie możemy o tym zapomnieć – dodał Millener.

Puma Rally1 zaliczyła już 52 występy w mistrzostwach świata. Dla porównania Hyundai wystawiał model i20N Rally1 39 razy. GR Yaris był oglądany na oescach WRC tak samo jak Puma 52 razy.

M-Sport świętował z Pumą jeden triumf. Hybrydowa erę od zwycięstwa rozpoczął Sebastien Loeb na Rajdzie Monte Carlo. Model wywalczył również trzy podia. Obok Loeba na najniższym stopniu podium w Monte Carlo świętował Craig Breen. Irlandczyk był również drugi w Rajdzie Sardynii.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News