Puma będzie jeszcze lepsza. Rok 2023 będzie należeć do niej?

Ford Puma Rally1, który zadebiutował w tym roku na odcinkach specjalnych, w przyszłym sezonie może być jeszcze lepszy. Szef zespołu M-Sport w mistrzostwach świata zapowiada spore postępy.

Puma będzie jeszcze lepsza. Rok 2023 będzie należeć do niej?
Podaj dalej

Puma w wersji hybrydowej

Od tego sezonu w mistrzostwach świata zespoły walczące o najwyższe laury zobowiązane są do wystawiania samochodów z napędami hybrydowymi. M-Sport zdecydował się stworzyć nową konstrukcję na bazie Pumy. Ekipa chce wykorzystać zdobytą wiedzę i sezon 2023 rozpocząć równie mocno co tegoroczną rywalizację.

– Było wiele dyskusji na temat decyzji Craiga i myślę, że pod wieloma względami przyćmiło to naprawdę pozytywne postępy, jakie poczyniliśmy jako zespół. W szczytowych momentach sezonu demonstrowaliśmy naszą zdolność do wygrywania. Zwycięstwo w Monte Carlo z Sebem było bardzo wyjątkowe. Seb nadal pokazał swoją prędkość i potencjał samochodu, za każdym razem, gdy do niego wsiadał – mówił Richard Millener, szef M-Sport Ford w WRC.

– Poza Loebem byli też Gus i Pierre-Louis, którzy osiągali naprawdę dobre wyniki. Początek roku Gusa był wspaniały. Nie zapominajmy, że po Szwecji był trzeci w mistrzostwach – dodał.

– Pierre-Louis odniósł swój pierwszy oesowy sukces i pierwszy raz przewodził stawce. To rodzaj tempa i potencjału, z którym możemy pracować. Bylibyśmy podekscytowani mogąc wykorzystać to i iść do przodu.

Gus Greensmith (Ford Puma Rally1) - Rajd Monte Carlo 2022 (WRC)
fot. M-Sport Ford World Rally Team

Zespół będzie walczył

– Myślę, że ludzie zrozumieli, że w tym sezonie sprawy zawsze są proste. Ekipa jest po prostu niesamowita. Jako pierwsi wystawiliśmy pięć aut Rally1 na jednym rajdzie. Uwierzcie mi, że wymaga to trochę pracy. W tym trudnym roku mieliśmy kilka prawdziwych szczytów. Nie możemy o tym zapomnieć – dodał Millener.

Puma Rally1 zaliczyła już 52 występy w mistrzostwach świata. Dla porównania Hyundai wystawiał model i20N Rally1 39 razy. GR Yaris był oglądany na oescach WRC tak samo jak Puma 52 razy.

M-Sport świętował z Pumą jeden triumf. Hybrydowa erę od zwycięstwa rozpoczął Sebastien Loeb na Rajdzie Monte Carlo. Model wywalczył również trzy podia. Obok Loeba na najniższym stopniu podium w Monte Carlo świętował Craig Breen. Irlandczyk był również drugi w Rajdzie Sardynii.

Przeczytaj również