Polski zespół chce zdobyć mistrzostwo ELMS

Po rywalizacji i walce o tytuł w Asian Le Mans Series, a także po bardzo udanej inauguracji Długodystansowych Mistrzostw Świata w Sebring, zespół Inter Europol Competition POTWIERDZIŁ skład kierowców dwóch prototypów na sezon European Le Mans Series, który rozpocznie się w przyszłym miesiącu w Barcelonie.

Polski zespół chce zdobyć mistrzostwo ELMS
Podaj dalej

Mistrzowskie aspiracje

Polski zespół wystawi prototyp Oreca 07 LMP2 z numerem 43 dla załogi Jonathan Aberdein, Ollie Caldwell i Rui Andrade (kategorie odpowiednio złota, złota, srebrna). Natomiast Miguel Cristóvão, Wyatt Brichacek i Kai Askey (brąz, srebro, srebro) pojadą prototypem Ligier JS P320 z numerem 13, który był tak blisko tytułu mistrzowskiego w zeszłym roku.

Inter Europol Competition ma imponujący dorobek w serii. W zeszłym roku wygrał trzy wyścigi z rzędu w klasie LMP3 i walczył o tytuł mistrzowski w finale sezonu w Portimão. Po trzech drugich miejscach w serii, cel w nadchodzącym sezonie sześciorundowej serii może być tylko jeden.

Kierowcy z doświadczeniem

Jonathan, po tytule mistrzowskim w Formule 4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich w 2017 roku, zaczął startować w wyścigach wytrzymałościowych. W 2021 roku zajął drugie miejsce w European Le Mans Series, a w zeszłym roku dwukrotnie stawał na podium. Olli to także kierowca z dużym doświadczeniem. Startował w wyścigach samochodów jednomiejscowych, zanim przeniósł się do FIA WEC w 2021 roku. Rui także ściga się w najwyższej kategorii i ma już duże doświadczenie, pomimo młodego wieku. Ta trójka kierowców tworzy znakomity skład, który powalczy o tytuł w LMP2.

W kategorii LMP3 wszyscy trzej kierowcy są już dobrze znani w zespole, w którym startowali w zeszłym miesiącu w Asian Le Mans Series. Miguel dołączył do wyścigów wytrzymałościowych w 2019 roku, wygrywając klasę GT4 w South European Series. Wyatt zdobył bogate doświadczenie w Indy Pro 2000, zanim dołączył do nas w Asian Le Mans Series, a Kai ścigał się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i ma doświadczenie w brytyjskiej F4. Pokazał, że jest szybki w każdym samochodzie, którym jeździł.

Obydwa składy, zarówno w klasie LMP2, jak i LMP3 są bardzo silne. Sezon rozpocznie się testami na torze Circuit de Barcelona-Catalunya 20 kwietnia. Na tym samym obiekcie 23 kwietnia odbędzie się pierwsza runda. Kolejne wyścigi zaplanowano na torach Imola, Paul Ricard, Motorland Aragon, który po raz pierwszy będzie gościć rundę tej serii oraz Spa Francorchamps i Portimão.

Przeczytaj również