Polak walczył z rosyjską dyktaturą. Nie miał szans

Polak walczył z rosyjską dyktaturą. Nie miał szans

Rosja flaga

Podaj dalej

Rosyjska dyktatura na Rajdzie Dakar ma się w jak najlepszym porządku i załogi KAMAZ-a kolejny raz zdominowały walkę. Dziś próbował zagrozić im Darek Rodewald ze swoją załogą.

Skrócony wtorek

Po obfitych opadach deszczu, które nawiedziły Arabię Saudyjską, organizatorzy byli zmuszeni do skrócenia trzeciego etapu. Zawodnicy walczyli z czasem na odcinku mierzącym 255 kilometrów. Wcześniej planowano 368 kilometrów. Dojazdówki mierzyły 380 kilometrów.

Trasa w 54% składała się z piasku. 23% to drogi szutrowe, a reszta to wydmy, z którymi zawodnicy zmierzyli się głównie w drugiej części rywalizacji wokół Al Qaisumah.

Al Qaisumah to jedna z arabskich wiosek, w której pogoda potrafi być ekstremalna. Latem temperatury wahają się w niej od 45 do 51 stopni Celsjusza. Zimą jednak potrafią spać do -6 stopni. W mieście mieszkają tylko islamiści. W jego obrzeżach i w najbliżej okolicy nie występują mniejszości religijne.

KAMAZ „tylko” z dubletem

Najlepiej na wtorkowej próbie spisał się Dmitrij Sotnikow, który przewodził stawce od startu do mety. Drugi Andrej Karinow stracił do zespołowego kolegi minutę i dziesięć sekund. Gdy wydawało się, że całe podium ponownie wywalczy rosyjska armada, Eduard Nikołajew stracił czas w końcówce próby i spadł z drugiego miejsca zajmowanego na ostatnim punkcie pomiaru czasu na siódme miejsce.

Z problemów Rosjanina skorzystał Darek Rodewald. Mechanik Janusa van Kasterena może cieszyć się etapowym podium. Załoga IVECO straciła do najszybszego trzy minuty i osiem sekund.

W klasyfikacji generalnej Dmitrij Sotnikow ma 11 minut i 45 sekund zapasu nad Eduardem Nikołajewem. Trzeci jest Andrij Karginow (+19:44), a czwarty Anton Szibałow (+27:05). Najlepszy z reszt jest Ales Loprais, który traci do lidera ponad 47 minut. Minutę i 37 sekundy do Czecha traci załoga Darka Rodewalda.

Dakar 2022 – Etap 3

Dakar 2022 – Po trzecim etapie

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News