WRC2, czyli walka byłych kierowców WRC
Dwa przejazdy najdłuższego w rajdzie odcinka Sarriojarvi najszybciej przejechał były kierowca Citroena i M-Sportu Esapekka Lappi. Fin po dwóch oesach ma 13,6 sekundy zapasu nad Nikołajem Griazinem, który przymierzany jest do brytyjskiej ekipy. Trzecie miejsce zajmuje Andreas Mikkelsen (+16,3). Czołowa dwójka korzysta z Volkswagenów Polo R5, Norweg walczy za kierownicą Skody Fabii Rally2.
Martin Prokop pierwszego dnia uzyskiwał szósty i ósmy czas w stawce WRC2. Na koniec etapu dało to reprezentantowi ORLEN Team siódme miejsce. Do najlepszego Czech traci blisko dwie minuty. Do podium brakuje półtorej minuty.
Arktyczny Rajd Finlandii – klasyfikacja WRC2
Lokalni matadorzy nie dają szans w WRC3
W WRC3 niepodzielnie rządzą kierowcy z północy Europy. Fińskie szyki próbuje pokrzyżować Estończyk Egon Kaur, który jest trzeci i szósty Johan Kristofersson ze Szwecji. Liderem jest Emil Lindholm, który ma 10,9 sekundy zapasu nad Teemu Asunmaą. Kaur traci 21,3 sekundy.
Z dwójki polski załóg lepiej spisali się Michał Sołowow i Maciej Baran. Duet w Citroenie C3 Rally2 uzyskiwał jedenasty i piętnasty czas, co daje trzynaste miejsce w stawce. Do lidera załoga traci blisko dwie i pół minuty. Do punktowanej dziesiątki brakuje ponad 30 sekund.
Adrian Chwietczuk, który pod okiem Jarosława Barana debiutuje w WRC jest osiemnasty. Na pierwszym oesie po dogonieniu poprzedzającej załogi zostali sklasyfikowani na dziewiętnastym miejscu. Drugi z oesów to osiemnasta pozycja. Do liderów duet traci ponad cztery minuty.