Harmonogram ujrzał światło dzienne
Wydarzenie z bazą w Mikołajkach, które goszczą imprezę od 2005 roku, rozpocznie się w piątek, 10 czerwca w centrum miasta. Na 17:00 zaplanowano oficjalny start przed którym załogi będą miały ostatnie chwile na przygotowania na odcinku testowym oraz powalczą o pozycje startowe na odcinku kwalifikacyjnym. Dobrze znaną z ostatnich lat próbę Tałty zastąpi odcinek Gmina Mrągowa. W piątkowy wieczór zawodnicy pojawią się także na dobrze znamy torze Mikołajki Arena.
Na sobotę organizatorzy przygotują trzy powtarzane odcinki specjalne. Pętlę stworzą próby Krzywe, Wojnasy i Wieliczki. Dzień zakończy kolejny przejazd suoperoesu na torze w Mikołajkach.
Podobnie jak w sobotę właściwą rywalizację w niedziele utworzą trzy powtarzane próby. Tym razem zawodnicy zmierzą się z odcinkami Mikołajki Max, Świętajno i Miłki. Ostatnia z prób dodatkowo będzie stanowiła Power Stage, który od tego roku obowiązuje również w mistrzostwach Europy. Ceremonię mety zaplanowano w centrum Mikołajek o 17:45.
Liczby ORLEN Rajdu Polski
Odcinki specjalne mają mierzyć łącznie 188 kilometrów, a cała trasa rajdu to dystans 853 kilometrów. W porównaniu z zeszłoroczną edycją dwa odcinki pozostają bez zmian. Załogi będą mogły skorzystać z notatek z prób Mikołajki Arena i Mikołajki Max. Odcinek Krzywe w większości nigdy nie był wykorzystywany i stanowi nowe wyzwanie dla zawodników. 30% całej trasy jest zmodyfikowane lub zmienione.
Rekordzistą Rajdu Polski jest Sobiesław Zasada, który wygrywał czterokrotnie i dziewięć razy stał na podium. Po trzy triumfy mają Robert Droogmans, Krzysztof Hołowczyc, Kajetan Kajetanowicz i Antonio Zanini. W zeszłym roku najszybszy był Aleksiej Łukjaniuk, który okazał się lepszy od Andreasa Mikkelsena i kierowcy ORLEN Team: Mikołaja Marczyka, który wygrał rywalizację w krajowej stawce.