Opony ograniczą widoczność? Niepokoje kierowców F1

Nowy sezon Formuły 1 zbliża się wielkimi krokami. Zmiany w regulaminach technicznych sprawiły, że wszyscy z niecierpliwością czekają, by zobaczyć formę nowych pojazdów. Wprowadzenie nowości wiąże się też jednak z pewnymi problemami i kierowcy już zgłaszają uwagi do nowych regulacji.

Opony ograniczą widoczność? Niepokoje kierowców F1
Podaj dalej

Opony znowu problemem?

Od kilka lat kierowcy F1 narzekali na działania opon, które używane były podczas rywalizacji. Bardzo często przegrzewały się, a prawidłowo okno temperaturowe było bardzo wąskie. W tym sezonie Formuła 1 zostanie jednak wyposażona w osiemnastocalowe koła, które będą miały kołpaki. Powinno to wykluczyć problemy sprzed lat, ale pojawiały się inne.

Trzech kierowców po testach w symulatorach oraz prezentacjach swoich aut przyznało, że nowe koła ograniczają widoczność. Z pewnością problem ten trzeba będzie rozwiązać przed początkiem jazd.

W przypadku tej opony widoczność jest trochę dziwna. Niewiele widać. Spodziewam się, że trudno będzie ocenić, w którą stronę jedziemy. To będzie zupełnie inne z wnętrza kokpitu – mówił Lance Stroll dla Motor Sport Magazine.

Dobrze, że to będzie mój szósty sezon, więc zapamiętałem wiele torów. Gdyby to był pierwszy rok walki, nie byłoby tak łatwo – dodał.

Mistrz z problemami?

O problemach przed sezonem donosi również panujący mistrz: Max Verstappen. Holender zwraca uwagę na to, że ciężko jest dostrzec punkty hamowania i szczyty zakrętów.

Dla mnie najważniejszą rzeczą jest po prostu widok w kokpicie z tymi dużymi oponami. Trafienie w wierzchołek niektórych ciasnych zakrętów jest nieco trudniejsze – komentował Holender.

Na nieco inny aspekt uwagę zwraca Lando Norris. Kierowca McLarena przyznaje, że na niektórych, zwłaszcza ulicznych torach, kierowcy mogą nie widzieć toru. Największe problemy mogą pojawić się w Singapurze i Monako, gdzie bandy są nieco niższe niż na pozostałych obiektach.

Jeden z moich przyjaciół, który startuje w Formule 2, powiedział, że w niektórych miejscach muszą umieszczać stożki na barierach. Część osłon jest niżej niż opony, których będziemy używać. Tak naprawdę, nie widać, gdzie jest bariera, ponieważ auto jest wyższe – komentował Norris.

Pierwszą okazją do sprawdzenia nowych konstrukcji będą przedsezonowe testy. Zawodnicy wraz z zespołami najpierw spędzą trzy dni w Barcelonie, a następnie przeniosą się do Bahrajnu. Na tor pierwszy raz nowe konstrukcje wyjadą 23 lutego.

Przeczytaj również