Młodzi kierowcy mają problemy! Muszą szukać rozwiązania!

Młodzi kierowcy zazwyczaj mają problemy z nabyciem pierwszego samochodu. Sytuacja wygląda jeszcze ciężej, gdy chodzi o dołączenie do jednego z najważniejszych rajdowych cykli na świecie. Czy FIA zmieni coś, by nowe gwiazdy mogły bez problemów dołączyć do stawki?

Młodzi kierowcy mają problemy! Muszą szukać rozwiązania!
Podaj dalej

Młodzi kierowcy mają problemy

Teemu Suninen, 29-letni kierowca Hyundaia, przyznał na łamach DirtFisha, że obawia się o następne pokolenie kierowców. Obecne regulaminy mocno ograniczają testy, a prowadzeni samochodów klasy Rally1 nie należy do najłatwiejszych. Fin pojawi się za kierownicą Hyundai i 20 N Rally1 na trasach Rajdu Estonii i Finlandii.

– Dobrze, że miałem okazję zaliczyć imprezę testową. Przejście do kategorii Rally1 to duży krok. Większy niż do WRC, ze względu na hybrydę., W autach R5 i Rally2 jest inna filozofia. W tych pojazdach hamujesz maksymalnie, jak w starym samochodzie WRC. W Rally1 musisz trochę złamać zasady, które znasz od dawna. Teraz używasz hamowania do regeneracji. To wile zmienia – komentował Suninen.

– Myśl, że ktoś mógłby zaplanować przywrócenie większej liczby dni testowych dla młodszych kierowców. Może moglibyśmy wykorzystywać inne samochody. Wiem tez jednak, że czas na testy jest krótki i dane pozyskane z czwartego samochodu młodego kierowcy mogą być bardzo cenne – dodał.

Koszty w górę

Suninen zaznaczył także, ż rosnące koszty samochodów prawie całkowicie uniemożliwiają młodym kierowcom z krajowych mistrzostw przedostanie się do walki z gwiazdami WRC.

– Gdy spojrzysz na koszty wynajmu samochodu, są bardzo duże. Gdy jesteś młodym zawodnikiem i masz tylko jeden rajd, jedno wydarzenie, presja jest bardzo duża. Jeśli będziesz miał problemy techniczne, uszkodzisz oponę lub pojawi się inne losowe wydarzenie, twoja walka się kończy i nie masz szans – zakończył.

paliwo ceny paliw wrc mistrzostwa świata

Teemu Suninen w swojej karierze zaliczył 80 startów w mistrzostwach świata. Zadebiutował na trasach Rajdu Finlandii 2014. Pierwsze punkty wywalczył w Szwecji w 2016 roku, a pierwszy odcinek specjalny wygrał w Polsce w 2017 roku. Trzy razy stał na podium.

Przeczytaj również