Małopolska czekała piętnaście lat!

Małopolska, która ostatni raz gościła najlepszych w kraju piętnaście lat temu doczekała się! Po dwóch szutrowych rundach mistrzostwa Polski wracają na asfalt i w dniach 6-8 lipca odbędzie się Rajd Małopolski. Uczestników czeka blisko 120 km ścigania na jedenastu odcinkach specjalnych.

Małopolska czekała piętnaście lat!
Podaj dalej

Małopolska znów wśród najlepszych

Po raz ostatni polska czołówka ścigała się na odcinkach specjalnych w Małopolsce w 2008 roku. Wówczas walkę o tytuły mistrzowskie otworzył zimowy Rajd Magurski w okolicach Gorlic, a drugą rundą był asfaltowy Rajd Krakowski. Valvoline Rajd Małopolski to najmłodsza impreza w kalendarzu tegorocznej odsłony RSMP. Pierwsza edycja zawodów została zorganizowana w 2021 roku w randze rajdu okręgowego – jako runda mistrzostw Śląska. Rok później w Valvoline Rajdzie Małopolskim ścigali się także uczestnicy Rajdowych Mistrzostw Południa. Walory sportowe odcinków specjalnych w okolicach Makowa Podhalańskiego przyciągały także załogi z mistrzostw Polski, dla których była to świetna okazja do treningu i szlifowania tempa przed kolejnymi asfaltowymi rundami krajowego czempionatu.

W tym roku uczestnicy RSMP przyjadą już do Makowa Podhalańskiego, by walczyć o punkty, ponieważ Valvoline Rajd Małopolski po raz pierwszy w historii będzie rundą najważniejszego cyklu rajdowego w Polsce.

11 odcinków specjalnych w kompaktowej formie

Razem z regulaminem uzupełniającym opublikowana została trasa tegorocznej edycji. Na piątek (07.07.2023) zaplanowano pięć odcinków specjalnych: trzy przejazdy najdłuższej w rajdzie próby Zawoja (14,10 km) i dwa przejazdy próby LURKA Maków Podhalański (4,76 km).

Pierwsza z prób to odświeżona konfiguracja znanego z poprzednich edycji oesu, z dodanymi zupełnie nowymi partiami. Druga również uległa modyfikacjom, zmiany dotyczą pierwszej partii, rozgrywanej w centrum Makowa Podhalańskiego. Co ciekawe, próby ponownie będą rozgrywane w późnych godzinach wieczornych. Oznacza to, że załogi pojawią się na trasie już po zmroku. Piątkowe oesy poprzedzi odcinek testowy w Stryszawie, w godzinach od 8:00 do 12:00. Łączna długość oesów zaplanowanych na piątek to 51,82 km.

Sobota to dwa odcinki specjalne w trzech pętlach. OS 6/8/10 to zupełnie nowa próba Mucharz, rozpoczynająca się techniczną i wąską partią, która po około czterech kilometrach przechodzi w nieco szerszą i szybką, widokową drogę wokół Jeziora Mucharskiego. Końcówka to powrót do typowej dla rajdu charakterystyki wąskiej, niewidocznej trasy. Jej długość to 12 kilometrów. OS 7/9/11 to próba Stryszów, której ostatni przejazd zostanie rozegrany jako dodatkowo punktowany RMF FM Power Stage Stryszów. Odcinek znany z poprzedniej edycji, jednak wydłużony do ponad 10 kilometrów. Nowy fragment z pewnością dostarczy wielu emocji.

Cała trasa rajdu jest bardzo kompaktowa. Wraz z sekcjami drogowymi (tzw. dojazdówkami) liczy 320,74 km, z czego 118,18 to łączny dystans odcinków specjalnych. Ceremonia mety i rozdania pucharów rozpocznie się w sobotę o 16:30.

Przeczytaj również