McLaren MP4-17
Samochód wystawiony na aukcję został zaprojektowany przez Adriana Neweya i Neila Oatleya. Przepisy na sezon F1 2002 nie był radykalnie zmienione, co oznaczało, że model MP4-17 był ewolucją MP4-16. Główne zmiany obejmowały przedni spojler. Cieńszy spód miał zapewnić lepsze zasysanie powietrza pod monokokiem. Zmodyfikowano również przednie zawieszenie i część nadwozia z tyłu.
Model został zaprezentowany 19 stycznia 2002 roku na Circuit de Catalunya. Kierowcami zostali David Coulthard oraz Kimi Raikkonen, który zastąpił Mikę Hakkinena. Konstrukcję napędzał silnik V10 stworzony przez Mercedesa. Dodatkowo zespół zdecydował się na ogumienie Michelina.
W pierwszym sezonie startów model MP4-17 zdołał wygrać tylko jeden wyścig, ale było to GP Monako. Triumf zapewnił David Coulthard. Na koniec sezonu zespół znalazł się na trzecim miejscu. Rok później David Coulthard wygrał GP Australii, a Kimi Raikkonen GP Malezji. Fin zakończył sezon na drugim miejscu. Lepszy o dwa punkty był tylko Michael Schumacher.
Licytacja s Sankt Moritz
Licytację modelu MP4-17 o numerze nadwozie 6, które zaliczyło dwanaście wyścigów Formuły 1 przeprowadzono w szwajcarskim Sankt Moritz. Oficjalnie nie ujawniono kwoty, jaką nowy właściciel musiał wydać, ale szacuje się, że jest to kwota między 1,56 miliona a 1,95 miliona funtów.
Ten dźwięk nadal przyprawia o ciarki
Dźwięk silnika V10, który napędzał McLarena do dziś przyprawia o gęsią skórkę. Nie opiszą tego jednak słowa, więc sami przekonajcie się o jego brzmieniu.