Kultowa marka wraca do motorsportu!

Kultowa marka wraca do motorsportu!

lancia samochody ypsilon delta (2)

Podaj dalej

Jedna z najbardziej kultowych marek w motorsportcie: Lancia zostanie wskrzeszona dzięki ekipie GCK Motorsport. Zespół w przyszłorocznych rallycrossowych mistrzostwach świata planuje wystawić Lancię Deltę Integrale.

Lancia na tory

Ekipa GCK stworzona przez Guerlaina Chicherita dołączyła do rallycrossowych mistrzostw świata w 2018 roku. Do 2020 roku wystawiano samochody zbudowane na bazie Renault. W 2022 roku zdecydowano się jednak na zmianę marki. Zespół zaprojektuje i zbuduje nowy elektryczny pojazd w oparciu o Lancię Deltę Integrale.

Lancia największe sukcesy odnosiła na trasach rajdowych mistrzostw świata. W latach 1988-1992 marka wywalczyła pięć mistrzowskich koron wśród producentów. Wśród kierowców trzy mistrzostwa wywalczyli Juha Kankkunen i Miki Biasion. By uczcić te triumfy i przed wprowadzeniem nowej drogowej wersji modelu, Delta Integrale pojawi się na rallycrossowych obiektach.

Podstawą każdego auta w przyszłorocznych mistrzostwach będzie opracowany przez austriacką firmę Kreisel Electric napęd elektryczny. Dwa silniki mają zapewniać 680 KM i moment obrotowy rzędu 880 Nm. Ma to dać przyspieszenie lepsze niż w Formule 1!

Ekscytujące wyzwanie

Jestem podekscytowany powrotem GCK do mistrzostw świata pod nowym, elektrycznym sztandarem. Ta forma rywalizacji zapewnia jedno z najbardziej ekscytujących widowisk sportowych z udziałem aut elektrycznych. Wybraliśmy Lancię Deltę Integrale, ponieważ to pojazd, o którym wszyscy marzyliśmy. Bez wątpienia to najbardziej niesamowite auto rajdowe swojej epoki. Do dziś cieszy się ogromną popularnością – mówił Guerlain Chicherit.

To będzie pracowity rok dla GCK Motorsport. Cały zespół nie może doczekać się tego wyzwania. Motorsport obecnie przechodzi znaczące zmiany, których wpływy odczuwalne są we wszystkich branżach. Odgrywanie roli w rozwoju niektórych ze zmian jest czymś, co motywuje nas każdego dnia – dodał.

Lancia – dominacja

Gdy Lancia pojawiła się na rajdowych arenach szybko zyskała ogromną sławę, głównie dzięki dominacji, którą osiągnęła. Pięć mistrzowskich tytułów wśród producentów i trzy wśród kierowców mówią same za siebie. Głównie za sprawą Delty Integrale Lancia nadal pozostaje na podium w klasyfikacji wszech czasów pod względem liczby wygranych rund WRC. Włoska marka świętowała triumf 73 razy. Lepszy jest tylko Citroen i Ford.

Lancia Delta 1990

B-grupowa Delta odniosła cztery triumfy na trasach mistrzostw świata. Auto zbudowane zgodnie z regulaminem grupy A we wszystkich swoich odmianach odniosło 46 triumfów. Do dziś stanowi to rekord wszech czasów. Takim samym osiągnięciem może pochwalić się Subaru z modelem Impreza.

Lancia jako jedyna marka na świecie może pochwalić się także pięcioma autami na szczycie tabeli wyników rundy WRC. W 1990 roku na Rajdzie Portugalii rywalizację zdominowali Miki Biasion, Didier Auriol, Juha Kankkunen, Dario Cerrato i Carlos Bica. Szósta Mazda 323 prowadzona przez Hannu Mikkolę straciła do zwycięzców ponad pół godziny.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News